L’Ajuntament de Mislata no està complint amb els acords del Botànic per a fer costat a les famílies monoparentals. Així ho han fet saber un nombrós grup de famílies monoparentals del municipi al col·lectiu de Compromís a la Vila. Per això, Javier Gil regidor de Compromís per Mislata, defensarà en el pròxim ple del mes de setembre una Moció per al reconeixement real i efectiu de les famílies monoparentals de la nostra població.

Amb aquesta moció, demanem a l’Ajuntament de Mislata que no ignore a un col·lectiu que representa a nivell estatal quasi un 20% de les famílies, majoritariament encapçalades per dones. Des de Compromís volem que aquestes tinguen el mateix suport i defensa que en altres municipis del nostre entorn, com Catarroja o Paiporta, on si que s’apliquen els acords del Consell”, explica Javier Gil, regidor de Compromís per Mislata

En aquesta línia, amb aquesta moció Compromís per Mislata proposa al ple diverses actuacions a desenvolupar per l’Ajuntament, encaminades a realitzar un registre municipal de les famílies monoparentals del municipi, per a conéixer quants veïns i veïnes de Mislata es troben en aquesta situació.

D’altra banda, creiem necessari introduir un element corrector en el càlcul de la renda per càpita de la normativa municipal, regulant les ajudes o subvencions, sense perjudicar les unitats familiars amb una única persona progenitora i les seues filles i fills. Així doncs, equiparar la situació de famílies monoparentals als beneficis de les nombroses, com s’ha implementat a nivell de la nostra Comunitat Autònoma a través del Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell,  impulsat per la Conselleria d’Igualt i Polítiques Inclusives que dirigeix Mònica Oltra, tant de categoria general, com a especial.

——————————————————————————————————————

El Ayuntamiento de Mislata no está cumpliendo con los acuerdos del Botànic para apoyar a las familias monoparentales. Así lo han hecho saber un numeroso grupo de familias monoparentales del municipio al colectivo de Compromís en la Vila. Por ello, Javier Gil concejal de Compromís per Mislata, defenderá en el próximo pleno del mes de septiembre una Moción para el reconocimiento real y efectivo de las familias monoparentales de nuestra población.

Finalment, sol·licitarem al Consistori implementar polítiques municipals que afavorisquen la inserció laboral, ampliant mesures per a millorar la conciliació de la vida laboral, amb la familiar, fomentant una plena inclusió social de les veïnes i veïns de Mislata.

Con esta moción, solicitamos al  Ayuntamiento de Mislata que no  ignore a un colectivo que representa a nivel estatal casi un 20% de las familias, mayormente encabezadas por mujeres. Desde Compromís queremos que estas tengan el mismo apoyo y defensa que en otros municipios de nuestro entorno, como Catarroja o Paiporta, donde si que se aplican los acuerdos del Consell”, explica Javier Gil, concejal de Compromís per Mislata

En esta línea, con esta moción Compromís per Mislata propone al pleno varias actuaciones a desarrollar por el Ayuntamiento, encaminadas a realizar  un registro municipal de las familias monoparentales del municipio, para conocer cuántos vecinos y vecinas de Mislata se encuentran en esta situación.

Por otro lado, creemos necesario introducir un elemento corrector en el cálculo de la renta per cápita de la normativa municipal, regulando las ayudas o subvenciones, sin perjudicar a las unidades familiares con una única persona progenitora y sus hijas e hijos. Así pues, equiparar la situación de familias monoparentales a los beneficios de las  numerosas, como se ha implementado a nivel de nuestra Comunidad Autónoma a través del Decreto 19/2018, de 9 de marzo, del Consell, impulsado por la Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas que dirige Mònica Oltra, tanto de categoría general, como especial.

Por último, solicitaremos al Consistorio implementar  políticas municipales que favorezcan la inserción laboral, ampliando medidas para mejorar la conciliación de la vida laboral, con la familiar, fomentando una plena inclusión social de las vecinas y vecinos de Mislata.