La coalició valencianista ha presentat una moció demanant més transparència, proposa que totes les despeses a compte dels diners del poble es facen publiques, en paraules del seu regidor, Javier Gil, “el veïnat de Mislata té el dret a saber com i en què es gasten els seus diners, davant l’opacitat d’un govern que amaga tota la informació que els demanem, nosaltres proposem avançar en la línia contrària, volem que la ciutadania tinga tota la informació i puguen valorar si realment aquests diners s’inverteixen a millorar el nostre municipi o pel contrari, són una ferramenta de propaganda al servici de qui governa“.


Aquesta mesura, que ja funciona en altres països de la Unió Europea, no hauria de ser un problema per a cap govern que defense la transparència com a model de gestió pública. Mislata podria convertir-se en pioner en transparència, implantant un model que facilita el treball de l’oposició i fa de l’administració pública un lloc més transparent i accessible pels seus usuaris. Javier Gil ha afegit que, “
no podem parlar d’una administració més propera al ciutadà si li amaguem informació, els diners del poble no són dels seus governants, són dels seus veïns, i per tant, què hi ha més democràtic que aquests tinguen la possibilitat de fiscalitzar directament la tasca de govern accedint directament a tota la informació en relació a les despeses“.


Possibilitar que el veïnat de Mislata puga accedir directament a tota la informació relacionada amb les despeses del seu ajuntament, ens apropa a una administració més participativa, més transparent, més col·laborativa, en definitiva, una administració més propera als seus representats. Per allò que demanarem el suport de tots els grups municipals perquè puga tirar endavant aquesta proposta” ha conclòs Gil.

Compromís per Mislata propone publicar todas las facturas pagadas con dinero público

La coalición valencianista ha presentado una moción pidiendo más transparencia, propone que todos los gastos a cuenta del dinero del pueblo se hagan públicas, en palabras de su regidor, Javier Gil, “el vecindario de Mislata tiene el derecho a saber como y en que se gastan su dinero, ante la opacidad de un gobierno que esconde toda la información que les pedimos, nosotros proponemos avanzar en la línea contraria, queremos que la ciudadanía tenga toda la información y puedan valorar si realmente este dinero se invierte en mejorar nuestro municipio o por el contrario, son una herramienta de propaganda al servicio de quien gobierna“.


Esta medida, que ya funciona en otros países de la Unión Europea, no tendría que ser un problema para ningún gobierno que defienda la transparencia como modelo de gestión pública. Mislata podría convertirse en pionero en transparencia, implantando un modelo que facilita el trabajo de la oposición y hace de la administración pública un lugar más transparente y accesible para sus usuarios. Javier Gil ha añadido que, “no podemos hablar de una administración más próxima al ciudadano si le escondemos información, el dinero del pueblo no es de sus gobernantes, es de sus vecinos, y por tanto, que hay más democrático que estos tengan la posibilidad de fiscalizar directamente la tarea de gobierno accediendo directamente a toda la información en relación a los gastos“.


Posibilitar que el vecindario de Mislata pueda acceder directamente a toda la información relacionada con los gastos de su ayuntamiento, nos acerca a una administración más participativa, más transparente, más colaborativa, en definitiva, una administración más próxima a sus representados. Por eso pediremos el apoyo de todos los grupos municipales para que pueda salir adelante esta propuesta” ha concluido Gil.