La Sala Contenciós-administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha admès a tràmit la demanda presentada per Compromís contra l’Ajuntament de Mislata per vulneració de drets fonamentals.

Javier Gil, portaveu i regidor de Compromís per Mislata, ha explicat que “hem interposat Recurs Contenciós administratiu perquè el reglament municipal vulnera i impedeix el control al govern municipal”, i afegeix “en maig del 2016 vam presentar una proposta per a modificar el reglament municipal i així garantir que l’oposició poguera realitzar un control democràtic i transparent al govern municipal però el PSOE de Bielsa ho va impedir”.

El motiu de la demanda és que la limitació en la quantitat de preguntes que el Reglament Orgànic Municipal de Mislata estableix a l’article 14 no permet realitzar a l’oposició la tasca de fiscalització a l’acció del govern, i aquest fet vulnera el dret fonamental dels grups polítics a la participació efectiva, regulat a la Constitució Espanyola.

Bielsa utilitza el reglament municipal per a no donar la cara en els plens, per a limitar totes les preguntes possibles que l’oposició puga fer amb l’objectiu d’amagar informació i impedir la tasca dels grups polítics”.

Fins ara, la justícia sempre ha dictaminat a favor dels demandants en aquest tipus de denúncia, i Bielsa ho sap, però no li importa, ell és més d’amagar-se i no donar la cara, no més quan ningú pot replicar-li” ha declarat Gil.


Debat públic amb tots els grups polítics

Javier Gil, se suma a la proposta d’altres grups polítics, i demana a Carlos Fernández Bielsa un debat polític i públic amb tots els partits polítics “dubtem molt que els assessors de Bielsa el deixen participar, després de 4 anys amagant-se dels debats, ara tampoc el deixaran participar, ja que evidenciaria totes les seues mancances” ha finalitzat Gil.

Los juzgados admiten a trámite la demanda de Compromís contra Bielsa por vulneración de derechos fundamentales


La Sala Contencioso-administrativa del Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana ha admitido a trámite la demanda presentada por Compromís contra el Ayuntamiento de Mislata por vulneración de derechos fundamentales. 

Javier Gil, portavoz y regidor de Compromís por Mislata, ha explicado que “hemos interpuesto Recurso contencioso-administrativo porque el reglamento municipal vulnera e impide el control del gobierno municipal”, y añade “en mayo del 2016 presentamos una propuesta para modificar el reglamento municipal y así garantizar que la oposición pudiera realizar un control democrático y transparente al gobierno municipal pero el PSOE de Bielsa lo impidió”.

El motivo de la demanda es que la limitación en la cantidad de preguntas que el Reglamento Orgánico Municipal de Mislata establece en el artículo 14 no permite realizar a la oposición la tarea de fiscalización a la acción del gobierno, y este hecho vulnera el derecho fundamental de los grupos políticos a la participación efectiva, regulado a la Constitución Española. 

Bielsa utiliza el reglamento municipal para no dar la cara en los plenos, para limitar todas las preguntas posibles que la oposición pueda hacer con el objetivo de esconder información e impedir la tarea de los grupos políticos”. 

Hasta ahora, la justicia siempre ha fallado a favor de los demandantes en este tipo de denuncia, y Bielsa lo sabe, pero no le importa, él es más de esconderse y no dar la cara, más aún cuando nadie puede replicarle” ha declarado Gil. 


Debate público con todos los grupos políticos


Javier Gil, se suma a la propuesta otros grupos políticos, y pide a Carlos Fernández Bielsa un debate político y público con todos los partidos políticos “dudamos mucho que los asesores de Bielsa le dejen participar, después de 4 años escondiéndose de los debates, ahora tampoco lo dejarán participar, puesto que evidenciaría todas sus carencias” ha finalizado Gil.