Compromís per Mislata presenta al Ple municipal una moció per a la instal·lació d’estacions de qualitat de l’aire a Mislata per a garantir la salut de la població davant la contaminació atmosfèrica. En la proposta de Compromís es planteja la necessitat d’elaborar i executar protocols locals de qualitat de l’aire.

La moció de Compromís proposa que el ple de l’Ajuntament acorde la instal·lació al terme municipal de Mislata d’instruments de mesura de la qualitat de l’aire per tal de fer un seguiment continu i automàtic de les substàncies contaminants. Javier Gil, portaveu i regidor de Compromís per Mislata, ha comentat que “la contaminació atmosfèrica provoca la mort de milers de persones cada any als nostres municipis, tal com ha manifestat l’Organització Mundial de la Salut en nombroses ocasions”.

“Mislata és una ciutat amb activitats industrials dins del nucli urbà del municipi com és el cas de la Fàbrica de Payá o una gasolinera. A més, estem envoltats per vies de gran afluència de trànsit com són l’A-3 i la V-30 però no tenim al nostre terme instruments de mesura de substàncies contaminants de l’aire” ha explicat Gil.

Davant d’aquesta situació, comenta Gil que “els poders públics tenim la responsabilitat de garantir la protecció més gran possible de la salut de la població a conseqüència d’episodis de contaminació atmosfèrica puntual o continua. En aquest sentit, la moció que presentem des de Compromís és una bona proposta per a començar a treballar en la millora de la qualitat de l’aire”.

 

 

Compromís por Mislata trabaja por la salud ante la contaminación atmosférica

Compromís per Mislata presenta en el Pleno municipal una moción para la instalación de estaciones de calidad del aire en Mislata para garantizar la salud de la población ante la contaminación atmosférica. En la propuesta de Compromís se plantea la necesidad de elaborar y ejecutar protocolos locales de calidad del aire.

La moción de Compromís propone que el pleno del Ayuntamiento acuerde la instalación en el término municipal de Mislata de instrumentos de medición de la calidad del aire para hacer un seguimiento continuo y automático de las sustancias contaminantes. Javier Gil, portavoz y regidor de Compromís por Mislata, ha comentado que “la contaminación atmosférica provoca la muerte de miles de personas cada año en nuestros municipios, tal y como ha manifestado la Organización Mundial de la Salud en numerosas ocasiones”.

“Mislata es una ciudad con actividades industriales dentro del casco urbano del municipio como es el caso de la Fábrica de Payá o una gasolinera. Además, estamos rodeados por vías de gran afluencia de tráfico como son el A-3 y la V-30 pero no tenemos en nuestro término instrumentos de medición de sustancias contaminantes del aire” ha explicado Gil.

Ante esta situación, comenta Gil que “los poderes públicos tenemos la responsabilidad de garantizar la mayor protección posible de la salud de la población como consecuencia de episodios de contaminación atmosférica puntual o continúa. En este sentido, la moción que presentamos desde Compromís es una buena propuesta para empezar a trabjar en la mejora de la calidad de l’aire”.