El ple de Mislata ha aprovat la proposta de Compromís per a crear una Mesa municipal de Benestar Animal on estiguen representades les diferents entitats del municipi i col·lectius de l’àmbit animalista. L’objectiu principal és impulsar i millorar qüestions relacionades amb la protecció animal a nivell municipal.

A la Vila de Mislata hi ha censats, segons les últimes dades recollides, 3.027 animals, principalment gossos i 17 colònies felines. Més enllà d’aquests números, roman la realitat que les relacions entre les persones i els animals domèstics ha canviat significativament al llarg dels últims anys i que això ha de portar com a conseqüència canvis en els models i en les normatives que s’adeqüen a les actuals sensibilitats i demandes ciutadanes.

Per aquest motiu i després d’haver escoltat i recollit les aportacions de persones i col·lectius animalistas, el grup polític va presentar una moció que insta l’Ajuntament a crear un òrgan on regular, debatre i implementar diferents iniciatives enfocades a la dignificació dels drets dels animals com a éssers sintients, tal com s’estableix en l’article 13 del Tractat de Lisboa, que descosifica als animals en definir-los com a éssers vius capaços d’experimentar sentiments com: angoixa, felicitat, dolor o tristesa.

La protecció dels animals davant l’abandó o el maltractament evidencien la maduresa de les societats i ens posen en sintonia amb valors com l’empatia, el civisme i la responsabilitat de tindre cura d’aquells que no el poden fer per ells mateixos. Tots aquests valors són vertebrals d’una societat justa, democràtica i moderna.

Compromís, conscienciat enfront del maltractament animal.

En paraules de Javier Gil, regidor de Compromís per Mislata: “és el moment de fer una aposta decidida pels animals i destinar recursos tant a la prevenció i a la conscienciació ciutadana, com al càstig de l’abandó i el maltractament animal”.

La moció i proposta de Compromís per Mislata per a la creació d’una Mesa de Benestar Animal, tracta a més d’adequar i traslladar a l’àmbit local tant l’esperit com els aspectes que recollirà la futura Llei Valenciana de Protecció d’Animals Domèstics, de la qual ja s’ha aprovat un avantprojecte i què serà una de les més avançades de l’estat.

Compromís consigue que Mislata tenga una Mesa de Bienestar Animal

El pleno de Mislata ha aprobado la propuesta de Compromís para crear una Mesa municipal de Bienestar Animal donde estén representadas las diferentes entidades del municipio y colectivos del ámbito animalista. El objetivo principal es impulsar y mejorar cuestiones relacionadas con la protección animal a nivel municipal.

En la Vila de Mislata hay censados, según los últimos datos recogidos, 3027 animales, principalmente perros y 17 colonias felinas. Más allá de estos números, permanece la realidad de que las relaciones entre las personas y los animales domésticos ha cambiado significativamente a lo largo de los últimos años y que esto debe llevar como consecuencia cambios en los modelos y en las normativas que se adecuan a las actuales sensibilidades y demandas ciudadanas.

Por este motivo y después de haber escuchado y recogido las aportaciones de personas y colectivos animalistas, el grupo político presentó una moción que insta al Ayuntamiento a crear un órgano donde regular, debatir e implementar diferentes iniciativas enfocadas a la dignificación de los derechos de los animales como seres sintientes, tal y como se establece en el artículo 13 del Tratado de Lisboa, que descosifica a los animales al definirlos como seres vivos capaces de experimentar sentimientos como: angustia, felicidad, dolor o tristeza.

La protección de los animales ante el abandono o el maltrato evidencian la madurez de las sociedades y nos ponen en sintonía con valores como la empatía, el civismo y la responsabilidad de tener cura de aquellos que no lo pueden hacer por ellos mismos. Todos estos valores son vertebrales de una sociedad justa, democrática y moderna.

Compromís, concienciado frente el maltrato animal.

En palabras de Javier Gil, regidor de Compromís por Mislata: es el momento de hacer una apuesta decidida por los animales y destinar recursos tanto a la prevención y a la concienciación ciudadana, como al castigo del abandono y el maltrato animal”.

La moción y propuesta de Compromís per Mislata para la creación de una Mesa de Bienestar Animal, trata además de adecuar y trasladar al ámbito local tanto el espíritu como los aspectos que recogerá la futura Ley Valenciana de Protección de Animales Domésticos, de la cual ya se ha aprobado un anteproyecto y que será una de las más avanzadas del estado.