ISAURA NAVARRO: “LA RECUPERACIÓ DE LA SANITAT PÚBLICA DE L’ÀREA DE MANISES HA DE COMENÇAR PER L’ANTIC HOSPITAL MILITAR DE MISLATA”

 

La diputada de Compromís en Les Corts i responsable de Sanitat, Isaura Navarro, acompanyada del portaveu de Compromís en l’Ajuntament de Mislata, Javier Gil, després de visitar les instal·lacions de l’Hospital Vázquez Bernabeu (Antic Hospital Militar de Mislata), ha manifestat que “la recuperació de la sanitat pública de l’àrea de Manises ha de començar per donar un ús públic a aquest centre hospitalari. Per això anem a posar en coneixement de la Conselleria de Sanitat Universal la situació, amb la finalitat que es puga revertir”.

En la visita a aquestes instal·lacions hospitalàries, la diputada ha comprovat l’estat del recinte, en procés de desmantellament, amb sales tancades, aparells d’elevat cost abandonats, “mentre la ciutadania de Mislata no rep atenció per falta de personal, donat l’incompliment dels acords públics signats pel PP amb Sanitas. Segons Navarro, “el govern del PP va enganyar a la gent quan va decidir regalar a Sanitas la gestió d’aquest hospital i ara el Consell ha de recuperar-lo per a ús públic, sota gestió pública i reconvertir-lo en el centre de referència per als veïns i veïnes de Mislata”.

La diputada de Compromís, que s’ha reunit amb el comissionat de l’Hospital, ha recordat que “la concessionària de la gestió li deu 181 milions d’euros a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Uns diners que corresponen a liquidacions pendents des de 2009”.

A més a més, Navarro també ha arreplegat les reivindicacions del comitè d’empresa de l’Hospital per a traslladar-les a la Conselleria de Sanitat, “demandes bàsiques com recuperar les dos portes d’urgències, les consultes externes i els serveis que han desaparegut per a la ciutadania de Mislata. A més a més, cal recuperar els drets dels treballadors que s’han vist minvats des que es va donar la concessió a Sanitas”.

D’altra banda, el portaveu de Compromís en Mislata, Javier Gil ha manifestat que “els grups parlamentaris han d’involucrar-se en la recuperació de la sanitat pública i de qualitat”, i ha recordat que al ple de l’Ajuntament de Mislata es va aprovar per unanimitat la moció presentada pel seu grup, en la qual es reclama el compliment dels Pactes de la Sanitat i revertir la situació actual de la sanitat al municipi, dotant-la dels serveis sanitaris necessaris per a la ciutadania.

“Tot aquest panorama evidencia que hem de recuperar la gestió pública de l’Hospital Militar de Mislata, per a millorar l’atenció i la qualitat del servei de cara a la ciutadania i les condicions dels treballadors i les treballadores. Perquè la salut pública no ha de ser un negoci mai més, com ha passat sota el govern del PP”, ha conclòs Isaura Navarro.

 

 

 

Compromís traslada a Sanidad la urgencia de dar un uso público al Hospital Militar de Mislata

ISAURA NAVARRO: “LA RECUPERACIÓN DE LA SANIDAD PÚBLICA DEL ÁREA DE MANISES TIENE QUE EMPEZAR POR EL ANTIGUO HOSPITAL MILITAR DE MISLATA”

 

La diputada de Compromís en Les Corts y responsable de Sanidad, Isaura Navarro, acompañada del portavoz de Compromís en el Ayuntamiento de Mislata, Javier Gil, después de visitar las instalaciones del Hospital Vázquez Bernabeu (Antiguo Hospital Militar de Mislata), ha manifestado que “la recuperación de la sanidad pública del área de Manises tiene que empezar por dar un uso público a este centro hospitalario. Por eso vamos a poner en conocimiento de la Consellería de Sanidad Universal la situación, con el fin  de que se pueda revertir”.

En la visita a estas instalaciones hospitalarias, la diputada ha comprobado el estado del recinto, en proceso de desmantelamiento, con salas cerradas, aparatos de elevado coste abandonados, “mientras la ciudadanía de Mislata no recibe atención por falta de personal, dado el incumplimiento de los acuerdos públicos firmados por el PP con Sanitas. Según Navarro, “el gobierno del PP engañó a la gente cuando decidió regalar a Sanitas la gestión de este hospital y ahora el Consell tiene que recuperarlo para uso público, bajo gestión pública y reconvertirlo en el centro de referencia para los vecinos y vecinas de Mislata”.

La diputada de Compromís, que se ha reunido con el comisionado del Hospital, ha recordado que “la concesionaria de la gestión le debe 181 millones de euros a la Consellería de Sanidad Universal y Salud Pública. Un dinero que corresponde a liquidaciones pendientes desde 2009”.

Además, Navarro también ha recogido las reivindicaciones del comité de empresa del Hospital para trasladarlas a la Consellería de Sanidad, “demandas básicas como recuperar las dos puertas de urgencias, las consultas externas y los servicios que han desaparecido para la ciudadanía de Mislata. Además, hay que recuperar los derechos de los trabajadores que se han visto menguados desde que se dio la concesión a Sanitas”.

Por otro lado, el portavoz de Compromís en Mislata, Javier Gil ha manifestado que “los grupos parlamentarios tienen que involucrarse en la recuperación de la sanidad pública y de calidad”, y ha recordado que en el pleno del Ayuntamiento de Mislata se aprobó por unanimidad la moción presentada por su grupo, en la cual se reclama el cumplimiento de los Pactos de la Sanidad y revertir la situación actual de la sanidad en el municipio, dotándola de los servicios sanitarios necesarios para la ciudadanía.

“Todo este panorama evidencia que tenemos que recuperar la gestión pública del Hospital Militar de Mislata, para mejorar la atención y la calidad del servicio hacia la ciudadanía, y las condiciones de los trabajadores y las trabajadoras. Porque la salud pública no tiene que ser un negocio nunca más, cómo ha pasado bajo el gobierno del PP”, ha concluido Isaura Navarro.