- Javier Gil: “No podem deixar de costat a les persones que hui ho estan passant malament”
Compromís per Mislata assumeix que el nostre municipi no pot quedar-se immòbil davant la major crisi humanitària en el segle XXI. Un poble, com és el sirià, a la recerca de refugi davant la guerra, la crueltat i la intolerància deu trobar ajuda, no rebre les engrunes d’Europa. És per açò que des del nostre col·lectiu hem presentat una moció amb l’objectiu que el ple aprove declarar Mislata com a poble refugie.
Per la seua part, el portaveu de Compromís, Javier Gil, s’ha posicionat al voltant d’este tema afirmant que no podem “deixar de costat a les persones que hui ho estan passant malament, recorrent milers de quilòmetres per a fugir de la misèria i la guerra. El nostre poble ha de ser un exemple de sol·lidaritat, a més a més quan ha viscut el mateix drama, arrant la Guerra Civil”, explica Gil.
Des de Compromís per Mislata defensem que Mislata és un poble que ajuda i acull a persones que per desgràcia han de fugir del seu país. A més som un exemple d’integració tenint gran exponents com el col·legi Santa Creu o l’associació Ahuim, entre d’altres, que realitzen una gran labor integrant als més xicotets en un nou context, per tant és hora que també l’ajuntament s’implique.
Per tant, en la moció demandem, que el consistori trasllade esta iniciativa a les ONG’s que estan treballant en camps de refugiats o zones d’arribada d’exiliats per a gestionar el possible acolliment, instar a l’equip de govern a fer una crida a la ciutadania per a crear un cens de famílies del municipi disposades a rebre a estes persones, aixina como fer una concienciació general a la resta de governs europeus perquè facen el propi i presten ajuda als refugiats.
COMPROMÍS PIDE QUE MISLATA SEA DECLARADO COMO PUEBLO REFUGIO
- Javier Gil: “No podemos dejar de lado a las personas que hoy lo están pasando mal”
Compromís por Mislata asume que nuestro municipio no puede quedarse inmóvil ante la mayor crisis humanitaria en el siglo XXI. Un pueblo, como es el sirio, en busca de refugio ante la guerra, la crueldad y la intolerancia debe encontrar ayuda, no recibir las migajas de Europa. Es por eso que desde nuestro colectivo hemos presentado una moción con el objetivo que el pleno apruebe declarar Mislata como pueblo refugio.
Por su parte, el portavoz de Compromís, Javier Gil, se ha posicionado alrededor de este tema afirmando que no podemos “dejar de lado a las personas que hoy lo están pasando mal, recorriendo miles de kilómetros para huir de la miseria y la guerra. Nuestro pueblo tiene que ser un ejemplo de solidaridad, además cuando ha vivido el mismo drama, como fue la Guerra Civil”, explica Gil.
Desde Compromís por Mislata defendemos que Mislata es un pueblo que ayuda y acoge a personas que por desgracia tienen que huir de su país. Además somos un ejemplo de integración teniendo grandes exponentes como el colegio Santa Cruz o la asociación Ahuim, entre otros, que realizan una gran labor integrando a los más pequeños en un nuevo contexto, por lo tanto es hora que también el ayuntamiento se implique.
Por lo tanto, en la moción demandamos, que el consistorio traslade esta iniciativa a las ONG’s que están trabajando en campos de refugiados o zonas de llegada de exiliados para gestionar la posible acogida, instar al equipo de gobierno a hacer un llamamiento a la ciudadanía para crear un censo de familias del municipio dispuestas a recibir a estas personas, así como hacer una concienciación general al resto de gobiernos europeos para que hagan lo propio y presten ayuda a los refugiados.