La proposta inicial de la coalició valencianista es converteix en una declaració institucional aprovada per tot el ple de l’Ajuntament de Mislata

26 de novembre del 2021

En el ple de novembre celebrat en el dia d’ahir, l’Ajuntament de Mislata va aprovar una Declaració Institucional, que sorgeix d’una moció proposada pel grup de Compromís per Mislata. El Consistori es compromet amb aquesta acció dur a terme en Nadal un programa que té un triple objectiu, per un costat incentivar les compres nadalenques en els comerços del municipi, per un altre, vincular a la ciutadania, empreses, associacions, entitats socials, grups polítics i a l’administració perquè participe de manera solidària i anònima en la compra d’un joguet, i finalment i la més important, aconseguir que cap xiquet o xiqueta de les famílies més vulnerables de la Vila es quede sense joguet la nit de Reis.

“Els joguets que portaran SS. MM. Els Reis Mags d’Orient, tindran un caràcter educatiu, adaptat i no sexista que fomenten la creativitat dels més xicotets”.

L’Ajuntament en coordinació amb els Serveis Socials, el Consell de la Infància i els Comerços adherits, es posaran a la feina per a confeccionar un catàleg on apareixeran els joguets que els xiquets podran triar. A més, farà publicitat de la campanya i organitzarà el repartiment.

Totes les forces polítiques van coincidir que és moment d’ajudar tant al comerç local com a les persones més vulnerables, i especialment, a la infància en risc d’exclusió social.“És una gran alegria per al nostre grup que el Consistori i totes les forces polítiques, ens posem d’acord en aquest cas per a ajudar a les famílies més vulnerables i especialment a la infància”. També en el ple d’ahir 25N, Dia en Contra de la Violència de Gènere, Compromís, PSOE, PP i Cs presentem una moció conjunta, on es recullen accions per a continuar lluitant contra el maltractament i la discriminació que encara pateixen les dones. Finalment, a proposta de Compromís, va ser aprovada una moció per a l’atenció en casos de mort gestacional, perinatal i neonatal, amb l’objectiu de sensibilitzar i visualitzar un tema que actualment és tabú en la nostra societat, i buscar mecanismes per a millorar l’atenció sanitària i per a ajudar les dones i les seues parelles a aconseguir una recuperació física i psicològica davant la pèrdua” conclou Javier Gil, portaveu i regidor de Compromís per Mislata.

“Compromís consigue el consenso de los grupos para que todos los niños y niñas de Mislata tengan un juguete esta Navidad”


La propuesta inicial de la coalición valencianista se convierte en una declaración institucional aprobada por todo el pleno del Ayuntamiento de Mislata

26 de noviembre del 2021

En el pleno de noviembre celebrado en el día de ayer, el Ayuntamiento de Mislata aprobó una Declaración Institucional, que surge de una moción propuesta por el grupo de Compromís per Mislata. El Consistorio se compromete con esta acción llevar a cabo en las navidades un programa que tiene un triple objetivo, por una lado incentivar las compras navideñas en los comercios del municipio, por otro, vincular a la ciudadanía, empresas, asociaciones, entidades sociales, grupos políticos y a la administración para que participe de manera solidaria y anónima en la compra de un juguete, y por último y la más importante, lograr que ningún niño o niña de las familias más vulnerables de la Vila se quede sin juguete la noche de Reyes.

“Los juguetes que traerán SS.MM. Los Reyes Magos de Oriente, tendrán un carácter educativo, adaptado y no sexista que fomenten la creatividad de los más pequeños

El Ayuntamiento en coordinación con los Servicios Sociales, el Consell de la Infancia y los Comercios adheridos, se podrán manos a la obra para confeccionar un catálogo donde aparecerán los juguetes que los niños podrán elegir. Además, hará publicidad de la campaña y organizará el reparto.

Todas las fuerzas políticas coincidieron que es momento de ayudar tanto al pequeño comercio como a las personas más vulnerables, y  en especial, a la infancia en riesgo de exclusión social.“Es una gran alegría para nuestro grupo que el Consistorio y todas las fuerzas políticas, nos pongamos de acuerdo en este caso para ayudar a las familias  más vulnerables y en especial a la infancia. También en el pleno de ayer 25N, Día en Contra de la Violencia de Género, Compromís, PSOE, PP y Cs presentamos una moción conjunta, donde se recogen acciones para seguir luchando contra el maltrato y la discriminación que aún sufren las mujeres. Por último, a propuesta de Compromís, fue aprobada una moción para la atención en casos de muerte gestacional, perinatal y neonatal, con el objetivo de sensibilizar y visualizar un tema que actualmente es tabú en nuestra sociedad, y buscar mecanismos para mejorar la atención sanitaria y para ayudar a las mujeres y sus parejas a lograr una recuperación física y psicológica ante la pérdida”, concluye Javier Gil, portavoz y concejal de Compromís per Mislata.

https://bit.ly/32DjmFe