Mislata tindrà un reglament per tal de garantir l’ús i la presència del valencià en l’àmbit municipal. El ple de l’Ajuntament de Mislata va votar favorablement la moció presentada per Compromís per a la creació d’un Reglament de Normalització Lingüística que contribuïsca a reconèixer i promocionar l’ús del valencià en Mislata de forma correcta. Una proposta conseguida a instàncies del Grup Municipal de Compromís per Mislata, que va decidir proposar aquesta qüestió al plenari per tal de garantir els drets lingüístics de la població.

Per al regidor de Compromís, Javier Gil “era necessari establir aquesta normativa que regule l’ús institucional del valencià i deixar escrites les pautes on posar els fonaments d’una normalització efectiva entre les dues llengües oficials” Afegint que “a diferència d’altres partits de la oposició, la nostra proposta no vol instrumentalitzar les llengües, ni utilitzar-les per a l’enfrontament. Aquest reglament és una aposta en positiu per a normalitzar l’ús del valencià, sense cap exclusió”.

La proposta de Compromís suposa treballar en el desenvolupament dels valors democràtics presents tant en la Constitució, com l’Estatut d’Autonomia, i la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, per tal de garantir els drets de tot els veïnat de Mislata que viuen i volen expressar-se en valencià. Una qüestió normativa que es feia necessària davant la falta d’un criteri de correcta aplicació per part del govern municipal, per a superar comunicacions amb una pobra presència del valencià.

Compromís consigue que Mislata cuente con un Reglamento de Normalización del valenciano

31 de marzo de 2021

Mislata tendrá un reglamento para garantizar el uso y la presencia del valenciano en el ámbito municipal. El pleno del Ayuntamiento de Mislata votó favorablemente la moción presentada por Compromís para la creación de un Reglamento de Normalización Lingüística que contribuye a reconocer y promocionar el uso del valenciano en Mislata de forma correcta. Una propuesta conseguida a instancia del Grupo Municipal de Compromís per Mislata, que decidió proponer esta cuestión al plenario para garantizar los derechos lingüísticos de la población.

Para el concejal de Compromís, Javier Gil “era necesario establecer esta normativa que regule el uso institucional del valenciano y dejar escritas las pautas donde poner los cimientos de una normalización efectiva entre las dos lenguas oficiales”,añadiendo que “a diferencia de otros partidos de la oposición, nuestra propuesta no quiere instrumentalizar las lenguas, ni utilizarlas para el enfrentamiento. Este reglamento es una apuesta en positivo para normalizar el uso del valenciano, sin ninguna exclusión”.

La propuesta de Compromís supone trabajar en el desarrollo de los valores democráticos presentes tanto en la Constitución, como el Estatuto de Autonomía, y la Ley de Uso y Enseñanza del Valenciano, para garantizar los derechos de los vecinos y vecinas de Mislata que viven y quieren expresarse en valenciano. Una cuestión normativa que se hacía necesaria ante la falta de un criterio de correcta aplicación por parte del gobierno municipal, para superar comunicaciones que presentan una pobre presencia del valenciano.

Prensa Compromís