Compromís per Mislata ha demanat un procés participatiu per decidir l’ús del parc Santo Domingo de Guzmán a l’avinguda de la Pau, que es debatrà aquest ple d’octubre. Javier Gil, portaveu del grup municipal, ha explicat que “fa més de mig any vam presentar una proposta semblant, però el govern de Bielsa ens va demanar retirar la moció per esbrinar la titularitat dels terrenys del parc”.

“Davant la manca de respostes, hui tornem a presentar la moció incloent un punt addicional per garantir uns nivells adequats de neteja, seguretat i salubritat al barri”. L’edil de Compromís ha matisat que “encara que no estiga clara la titularitat dels terrenys, l’Ajuntament de Mislata pot iniciar les actuacions adients per portar a terme una consulta ciutadana i al mateix temps, garantir uns mínims de neteja i seguretat al barri, demandes històriques de l’associació de veïns de l’avinguda de la Pau”.

“Apostar i impulsar la participació veïnal és creure en un projecte de ciutat on la ciutadania siga qui decidisca com vol que siga el poble on viu.” Ha declarat Javier Gil, que a més ha recordat “que els processos participatius perquè tinguen resultats a llarg termini no s’han d’improvisar i han de seguir una metodologia clara i definida”.

El barri compta amb una associació de veïns i veïnes que fomenta i promou millores per al barri relacionades amb l’enllumenat, la neteja, la seguretat i els jardins. “Fruit del contacte i la comunicació amb el veïnat naix aquesta moció, que busca millorar una zona de Mislata que encara que estiguen a l’altra banda del llit del riu Túria són tan mislaters com la resta” ha conclòs Gil.

 

Compromís pide un proceso participativo para la avenida de la Paz

Compromís per Mislata ha pedido un proceso participativo para decidir el uso del parque Santo Domingo de Guzmán en la avenida de la Paz, que se debatirá en el pleno de octubre. Javier Gil, portavoz del grupo municipal, ha explicado que “hace más de medio año presentamos una propuesta parecida, pero el gobierno de Bielsa nos pidió retirar la moción para averiguar la titularidad de los terrenos del parque”.

“Ante la carencia de respuestas, hoy volvemos a presentar la moción incluyendo un punto adicional para garantizar unos niveles adecuados de limpieza, seguridad y salubridad al barrio”. El edil de Compromís ha matizado que “aunque no esté clara la titularidad de los terrenos, el Ayuntamiento de Mislata puede iniciar las actuaciones adecuadas para llevar a cabo una consulta ciudadana y al mismo tiempo, garantizar unos mínimos de limpieza y seguridad en el barrio, demandas históricas de la asociación de vecinos de la avenida de la Paz”.

“Apostar e impulsar la participación vecinal es creer en un proyecto de ciudad donde la ciudadanía sea quién decida cómo quiere que sea el pueblo donde vive.” Ha declarado Javier Gil, que además ha recordado “que los procesos participativos para que tengan resultados a largo plazo no se tienen que improvisar y tienen que seguir una metodología clara y definida”

El barrio cuenta con una asociación de vecinos y vecinas que fomenta y promueve mejoras para el barrio relacionadas con el alumbrado, la limpieza, la seguridad y los jardines. “Fruto del contacto y la comunicación con el vecindario nace esta moción, que busca mejorar una zona de Mislata que aunque estén en la otra parte de la cauce del río Turia son tan mislateros como el resto” ha concluido Gil.