Compromís per Mislata ha presentat, per a debatre al ple de juliol, una moció perquè la transparència i el bon govern siguen realment efectius a Mislata. Als punts d’acord, s’estableix que l’Ajuntament informe a tots els grups polítics de la corporació dels actes institucionals de la localitat, així com la publicació de l’agenda institucional.  “Perquè no és més transparent el que més mostra, sinó el que mostra el que la gent necessita vore” ha declarat Javier Gil, regidor i portaveu de Compromís per Mislata.

Javier Gil ha comentat que “moltes vegades ens assabentem dels actes que es fan a Mislata el mateix dia, d’altres ens ho comuniquen el dia d’abans. Però en tot cas, aquesta desinformació dificulta la nostra tasca de control a l’equip de govern”.

Durant l’actual legislatura han estat moltes les mocions presentades pel grup valencianista amb l’objectiu d’ampliar la transparència del consistori. “L’Ajuntament de Mislata, durant l’actual legislatura ha fet avanços en matèria de transparència, aprovant la moció per fer públiques les actes de les comissions o la moció per emetre els plens en directe. No obstant això, no s’han aprovat altres mocions que aprofundien en la transparència del consistori” ha destacat Gil.

Un altre acord de la moció és la presència dels membres de l’oposició als mitjans de comunicació municipals, on fins al moment estan invisibilitzats segons l’informe de transparència de l’empresa Dyntra. “Des de Compromís per Mislata creiem en la necessitat de continuar engegant mecanismes per garantir el funcionament democràtic i transparent de l’Ajuntament de Mislata. Cal incidir en la implementació d’instruments que permeten a l’oposició realitzar la seua tasca fiscalitzadora i emprendre el camí cap a la transparència total i efectiva” ha conclòs Gil.

 

Compromís continúa proponiendo mejoras en transparencia en Mislata

Compromís per Mislata ha presentado, para debatir en el pleno de julio, una moción para que la transparencia y el buen gobierno sean realmente efectivos en Mislata. En los puntos de acuerdo, se establece que el Ayuntamiento informe a todos los grupos políticos de la corporación de los actos institucionales de la localidad, así como la publicación de la agenda institucional. “Porque no es más transparente el que más enseña, sino el que enseña aquello que la gente necesita ver” ha declarado Javier Gil, regidor y portavoz de Compromís per Mislata.

Javier Gil ha comentado que “muchas veces nos enteramos de los actos que se hacen en Mislata el mismo día, otros nos lo comunican el día de antes. Pero en todo caso, esta desinformación dificulta nuestra tarea de control al equipo de gobierno ”.

Durante la actual legislatura han sido muchas las mociones presentadas por el grupo valencianista con el objetivo de ampliar la transparencia del consistorio. “El Ayuntamiento de Mislata, durante la actual legislatura ha hecho avances en materia de transparencia, aprobando la moción para hacer públicas las actas de las comisiones o la moción para emitir los plenos en directo. Sin embargo, no se han aprobado otras mociones que profundizaban en la transparencia del consistorio” ha destacado Gil.

Otro acuerdo de la moción es la presencia de los miembros de la oposición a los medios de comunicación municipales, donde hasta el momento están invisibilizados según el informe de transparencia de la empresa Dyntra. “Desde Compromís per Mislata creemos en la necesidad de continuar poniendo en marcha mecanismos para garantizar el funcionamiento democrático y transparente del Ayuntamiento de Mislata. Hay que incidir en la implementación de instrumentos que permitan a la oposición realizar su tarea fiscalizadora y emprender el camino hacia la transparencia total y efectiva” ha concluido Gil.