Al Ple de juny, l’Ajuntament de Mislata va donar suport a la moció presentada pel grup municipal Compromís rebutjant la discriminació que suposa tant la pujada de preus en productes que consumeixen les dones i que els homes paguen més barat, com el fet que productes d’higiene femenina estiguen gravats amb el 10% d’IVA com si no foren de primera necessitat.

Javier Gil, regidor i portaveu de Compromís per Mislata, ha manifestat que “s’han de prendre les mesures necessàries per a combatre la desigualtat que provoca la Taxa Rosa i considerar de primera necessitat els productes relacionats amb el cicle menstrual. Hem de defensar la igualtat de preus dels productes sense discriminació de gènere, la igualtat ha de ser real i no quedar en paraules buides”.

Aquesta no és la primera proposta del grup municipal en matèria d’igualtat. En els últims mesos ja s’han presentat altres dues mocions al respecte, una d’elles demanant l’equiparació salarial entre homes i dones, i l’altra per declarar a Mislata municipi promotor del joc lliure i no sexista.

Per a finalitzar, al torn de precs i preguntes, Javier Gil ha demanat l’elaboració d’un clima laboral, per tal d’analitzar quin és l’ambient en què es desenvolupa el treball quotidià. “La qualitat del clima laboral influeix directament en la satisfacció dels treballadors i per tant en la productivitat, i des de fa ja uns mesos a l’Ajuntament de Mislata estem vivint una fuga de treballadors” ha explicat Gil.

 

 

Mislata aprueba la eliminación de la tasa rosa a propuesta de Compromís

En el Pleno de junio, el Ayuntamiento de Mislata apoyó la moción presentada por el grupo municipal Compromís para rechazar la discriminación que supone tanto la subida de precios en productos que consumen las mujeres y que los hombres pagan más barato, como el hecho de que productos de higiene femenina estén grabados con el 10% de IVA como si no fueran de primera necesidad.

Javier Gil, regidor y portavoz de Compromís per Mislata, ha manifestado que “se tienen que tomar las medidas necesarias para combatir la desigualdad que provoca la Tasa Rosa y considerar de primera necesidad los productos relacionados con el ciclo menstrual. Tenemos que defender la igualdad de precios de los productos sin discriminación de género, y conseguir una igualdad real que no quede en palabras vacías”.

Esta no es la primera propuesta del grupo municipal en materia de igualdad. En los últimos meses ya se han presentado otras dos mociones al respeto, una de ellas pidiendo la equiparación salarial entre hombres y mujeres, y la otra para declarar Mislata municipio promotor del juego libre y no sexista.

Para finalizar, en el turno de ruegos y preguntas, Javier Gil pidió la elaboración de un clima laboral, para analizar cuál es el ambiente en que se desarrolla el trabajo cotidiano. “La calidad del clima laboral influye directamente en la satisfacción de los trabajadores y por lo tanto en la productividad, y desde hace ya unos meses en el Ayuntamiento de Mislata estamos viviendo una fuga de trabajadores” ha explicado Gil.