Compromís per Mislata ha presentat una moció per suprimir el bou embolat a la vila de Mislata. Durant el ple de febrer de 2016 la corporació municipal de Mislata va aprovar la realització d’una consulta entre la ciutadania però el govern de Bielsa la va condicionar a què es realitzara primer en altres municipis de la província. Javier Gil, regidor i portaveu de Compromís per Mislata, ha declarat que “mentre arriba eixe dia volem que Mislata se sume al que estan fent cada vegada més municipis i elimine el bou embolat, que suposa un greu maltracte a l’animal, ja que el foc de les banyes ocasiona cremades greus als bous”. Així mateix, el regidor ha afegit que “no podem transmetre als nostres fills un model d’oci basat en la tortura”.

Compromís per Mislata sempre ha estat en contra del maltractament animal, i des que el govern de Bielsa va retornar els bous l’any 2012 la formació valencianista ha participat de manera activa en les protestes. I d’ençà que va accedir al consistori ha presentat diverses mocions per millorar el benestar animal i eliminar els bous. “Les mislateres i mislaters compromesos amb el respecte animal no som ciutadans de segona, i estem en el nostre dret per poder fer consultes sense esperar l’aprovació d’altres municipis” ha indicat Gil.

“La majoria absoluta de Bielsa sempre ha votat en contra de les nostres mocions per garantir els drets dels animals o les ha desvirtuades perpetuant el maltracte animal al nostre municipi. Esperem que en aquest cas Mislata primer elimine el bou embolat i tot seguit qualsevol tipus d’activitat que supose un maltractament animal” ha conclòs Gil.

 

Compromís per Mislata propone suprimir el “bou embolat”

Compromís per Mislata ha presentado una moción para suprimir el “bou embolat” en la villa de Mislata. Durante el pleno de febrero de 2016 la corporación municipal de Mislata aprobó la realización de una consulta entre la ciudadanía pero el gobierno de Bielsa la condicionó a que se realizara primero en otros municipios de la provincia. Javier Gil, regidor y portavoz de Compromís per Mislata, ha declarado que “mientras llega ese día queremos que Mislata se sume al que están haciendo cada vez más municipios y elimino el “bou embolat”, que supone un grave maltrato al animal, puesto que el fuego de los cuernos ocasiona quemaduras graves a los toros”. Así mismo, el regidor ha añadido que “no podemos transmitir a nuestros hijos un modelo de ocio basado en la tortura”.

Compromís per Mislata siempre ha estado en contra del maltrato animal, y desde que el gobierno de Bielsa volvió a celebrar los toros en 2012 la formación valencianista ha participado de manera activa en las protestas. Y desde que accedió al consistorio ha presentado varias mociones para mejorar el bienestar animal y eliminar los toros. “Las mislateras y mislateros comprometidos con lo respeto animal no somos ciudadanos de segunda, y estamos en nuestro derecho para poder hacer consultas sin esperar la aprobación en otros municipios” ha indicado Gil.

“La mayoría absoluta de Bielsa siempre ha votado en contra de nuestras mociones para garantizar los derechos de los animales o las ha desvirtuado perpetuando el maltrato animal en nuestro municipio. Esperemos que en este caso Mislata primero elimine el “bou embolat” y a continuación cualquier tipo de actividad que suponga un maltrato animal” ha concluido Gil.