Un any més el Cinema d’Estiu de Mislata es queda sense pel·lícules en valencià. Des de Compromís per Mislata hem preguntat diverses vegades al Ple i a la Comissió de Cultura pels motius de la manca de projeccions en valencià, més encara, després que la mateixa corporació municipal va aprovar fa un any una moció presentada per Compromís. Aquella moció tenia com a primer punt elaborar una programa de Cinema d’Estiu per a tota la família en valencià i castellà de manera equilibrada.

En paraules de Javier Gil, regidor i portaveu de Compromís per Mislata, “si de veritat volen promocionar el valencià en positiu, perquè és una llengua que suma i aporta cultura, com va dir el regidor de Promoció del Valencià al Ple de juliol del 2016, no oferint cap pel·lícula en valencià no és la millor manera de fer-ho”.

Les raons (o excuses) donades a la Comissió de Cultura fan referència al fet que no hi ha producció cinematogràfica recent en valencià. El regidor de Compromís per Mislata, Javier Gil, va mostrar als regidors assistents el catàleg de “Cinema a l’escola” per al curs 2016-2017 d’Escola Valenciana on l’any d’estrena de les pel·lícules oferides és del 2015 i 2016, majoritàriament. Tal com és l’any de producció de les pel·lícules projectades al Cinema d’Estiu de Mislata.

“Per ficar un exemple, a Burjassot, governat per Rafa García (PSOE), sí que disposen de projeccions en valencià de la mà d’Escola Valenciana i el servei que ofereix la Universitat de València. És una llàstima que a Mislata el govern de Bielsa no aposte per una programació bilingüe del Cinema d’Estiu, decisió que no entenem, ja que com molt bé diu el regidor Ximo Moreno, Mislata té uns grans arrels valencianoparlants que cal dignificar” ha exposat el regidor de Compromís.

“Apostar per una programació bilingüe del Cinema d’Estiu a Mislata implica normalitzar l’ús de llengua i apropar-la a tot el veïnat. Ens hem d’aprofitar de la riquesa lingüística del nostre territori, és un valor que suma i ens ha de cohesionar. En aquest sentit el Cinema d’Estiu és una bona eina per a aconseguir-ho” ha conclòs Gil.

 

 

Javier Gil: “Un año más el Cinema d’Estiu de Mislata se queda sin películas en valenciano”

 

Un año más el Cine de Verano de Mislata se queda sin por películas en valenciano. Desde Compromís per Mislata hemos preguntado varias veces al Pleno y a la Comisión de Cultura por los motivos de la falta de proyecciones en valenciano, más todavía, después de que la misma corporación municipal aprobó hace un año una moción presentada por Compromís. Aquella moción tenía como primer punto elaborar una programación de Cinema d’Estiu para toda la familia en valenciano y castellano de manera equilibrada.

En palabras de Javier Gil, regidor y portavoz de Compromís per Mislata, “si de verdad quieren promocionar el valenciano en positivo, porque es una lengua que suma y aporta cultura, como dijo el regidor de Promoción del Valenciano en el Pleno de julio del 2016, no ofreciendo ninguna película en valenciano no es la mejor manera de hacerlo”.

Las razones (o excusas) dadas en la Comisión de Cultura hacen referencia al hecho de que no hay producción cinematográfica reciente en valenciano. El regidor de Compromís per Mislata, Javier Gil, mostró a los regidores asistentes el catálogo de Cinema a l’escola para el curso 2016-2017 de Escola Valenciana donde el año de estreno de las películas ofrecidas es del 2015 y 2016, mayoritariamente. Al igual que el año de producción de las películas proyectadas en el Cinema d’Estiu de Mislata.

“Por ejemplo, en Burjassot, gobernado por Rafa García (PSOE), sí que disponen de proyecciones en valenciano de la mano de Escola Valenciana y el servicio que ofrece la Universitat de València. Es una lástima que en Mislata el gobierno de Bielsa no apueste por una programación bilingüe, decisión que no entendemos, puesto que cómo muy bien dice el regidor Ximo Moreno, Mislata tiene grandes raíces valencianohablantes que hay que dignificar” ha expuesto el regidor de Compromís.

“Apostar por una programación bilingüe del Cinema d’Estiu en Mislata implica normalizar el uso de lengua y acercarla a todo el vecindario. Nos tenemos que aprovechar de la riqueza lingüística de nuestro territorio, es un valor que suma y nos tiene que cohesionar. En este sentido el Cinema d’Estiu es una buena herramienta para conseguirlo” ha concluido Gil.