Per a Compromís per Mislata Bronchud torna a buscar la confrontació, com ha fet des de sempre el PP en matèria d’educació. El decret de plurilingüisme del govern valencià està basat en l’aprenentatge integrat de llengües, la metodologia més avançada i reconeguda internacionalment. Aquesta, s’aplica en països tan avançats en matèria d’educació com, per exemple, Finlàndia o Canadà. Per tant, ”senyor Bronchud l’Educació no només “no coacciona i imposa” com diu el PP, sinó que és una referència i un model a seguir” explica Javier Gil, portaveu de Compromís per Mislata.

Així doncs, els centres que han volgut s’han pogut quedar com estaven, ja que el nivell plurilingüe de cada centre el tria la comunitat educativa representada pel Consell Escolar amb majoria de 2/3, “una nova prova que no hi ha cap imposició” ha comentat Javier Gil. A més a més l’ordre que regula l’ensenyament de llengües a Múrcia, governada pel PP, també presenta un programa de 3 nivells amb l’òbvia diferència que ací s’inclou el valencià.

“La nostra aposta és caminar cap al plurilingüisme real i en la bona direcció d’una educació pública de qualitat sense guetos” ha afegit Gil. La resolució no és ferma i, de fet el decret té els informes favorables de l’Advocacia de la Generalitat i del Consell Jurídic Consultiu, així com l’aval per part del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

“De fet, en només 2 anys del Govern del Botànic s’ha reduït un 7,6% el fracàs escolar. Mentre els governs anteriors del PP enviaven a l’atur el professorat, la Conselleria dirigida per Vicent Marzà ha augmentat el total de mestres a les aules del País Valencià. I per a l’any 2018 hi haurà 1000 auxiliars de conversa a les escoles, auxiliars natius de països anglòfons” ha conclòs Gil.

 

 

Javier Gil: “Señor Bronchud, la Educación ahora no es un problema, es un modelo a seguir”

Para Compromís per Mislata Bronchud vuelve a buscar la confrontación, cómo ha hecho desde siempre el PP en materia de educación. El decreto de plurilingüismo del gobierno valenciano está basado en el aprendizaje integrado de lenguas, la metodología más avanzada y reconocida internacionalmente. Esta, se aplica en países tan avanzados en materia de educación como, por ejemplo, Finlandia o Canadá. Por lo tanto,”señor Bronchud la Educación no sólo “no coacciona e impone” como dice el PP, sino que es una referencia y un modelo a seguir” explica Javier Gil, portavoz de Compromís per Mislata”.

Así pues, los centros que han querido se han quedado como estaban, puesto que el nivel plurilingüe de cada centro lo elige la comunidad educativa representada por el Consejo Escolar con mayoría de 2/3, “una nueva prueba que no hay ninguna imposición” ha comentado Javier Gil. Además la orden que regula la enseñanza de lenguas en Murcia, gobernada por el PP, también presenta un programa de 3 niveles con la obvia diferencia que aquí se incluye el valenciano.

“Nuestra apuesta es andar hacia el plurilingüismo real y en la buena dirección de una educación pública de calidad sin guetos” ha añadido Gil. La resolución no es firme y, de hecho el decreto tiene los informes favorables de la Abogacía de la Generalitat y del Consejo Jurídico Consultivo, así como el aval por parte del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

“De hecho, en sólo 2 años del Gobierno del Botánico se ha reducido un 7,6% el fracaso escolar. Mientras los gobiernos anteriores del PP enviaban al paro el profesorado, la Consejería dirigida por Vicent Marzà ha aumentado el total de maestros en las aulas del País Valenciano. Y para el año 2018 habrá 1000 auxiliares de conversación a las escuelas, auxiliares nativos de países anglófonos” ha concluido Gil.