Compromís per Mislata presenta una moció per a demanar un posicionament clar de la corporació municipal sobre la tornada de la Dama d’Elx al País Valencià. A la moció, Compromís demana que l’Ajuntament sol·licite la tornada de l’escultura íbera a Elx i a més exigeix un posicionament clar de l’Ajuntament de Mislata sobre aquest assumpte que és una lluita històrica del valencianisme polític.

Aquesta moció, que naix a proposta de Joves PV – Compromís, és una reacció a la taxativa resposta que el govern de l’Estat espanyol donà a la pregunta escrita dels senadors Carles Mulet i Jordi Navarrete: “no es contempla la possibilitat de cedir temporalment o permanent la Dama d’Elx”.

Davant aquesta actitud despòtica, el portaveu i regidor de Compromís per Mislata , Javier Gil, assegura que “el patrimoni del poble valencià ha d’estar com més prop millor del seu lloc d’origen. Aquesta joia de l’art íber té moltes possibilitats d’èxit a Elx i la seua exposició a la ciutat del Vinalopó suposaria un benefici cultural, social i econòmic per al municipi i per a tot el País Valencià”.

 

Compromís per Mislata pide que el Ayuntamiento se posicione sobre la vuelta de la Dama d’Elx a casa

 Compromís per Mislata presenta una moción para pedir un posicionamiento claro de la corporación municipal sobre la vuelta de la Dama d’Elx al País Valenciano. En la moción, Compromís pide que el ayuntamiento solicite la vuelta de la esculutura íbera a Elx y, además, exige un posicionamiento claro del Ayuntamiento de Mislata sobre este asunto que es una lucha histórica del valencianismo político.

Esta moción, que nace a propuesta de Joves PV – Compromís. Es un reacción a la taxativa respuesta que el gobierno del Estado español da a la pregunta escrita de los senadores Carles Mulet y Jordi Navarrete: “no se contempla la posibilidad de ceder temporal o permanentemente la Dama de Elx”.

Ante esta actitud despótica, el portavoz y concejal de Compromís per Mislata, Javier Gil, asegura que “el patrimonio del pueblo valenciano tiene que estar como más certca mejor de su lugar de origen. Esta joya del arte íbero tiene muchas posibilidades de éxito en Elx y su exposición en la ciudad del Vinalopó supondría un beneficio cultural, social y económico para el municipio y para todo el País Valenciano”.