• El govern socialista de Mislata camina en el límit de la legalitat a través de l’empresa pública Nemasa
  • La societat mercantil Nemasa no té competències per a establir tarifes, descomptes o la gratuïtat dels aparcaments públics, i molt menys de promoure el comerç local

Compromís per Mislata denuncia la “vergonya” que ocasiona que el govern del PSOE de Bielsa es gaste els diners dels mislaters i mislateres en celebrar l’aniversari d’un aparcament. Aquesta festa, segons el regidor i portaveu de Compromís per Mislata, Javier Gil, “suposa un exemple més de la manera de governar antiga i anacrònica del PSOE de Bielsa, que encara segueix fent-li festes a infraestructures i posant plaques amb cortineta com feien governants que hui ens fan avergonyir-nos”.

De fet, l’empresa pública Nemasa “no té competències per a establir tarifes, descomptes o la gratuïtat dels aparcaments públics, i molt menys de promoure el comerç local” i en aquest sentit s’ha pronunciat la Intervenció General d’Estat.  “L’aplicació d’aquestes mesures, no obstant, sempre ens sembla bé, però no d’aquesta forma tan cutre i sense passar pel control del plenari de Mislata que és sobirà en aquests temes. Per descomptat, s’ha d’ajudar els comerços amb polítiques actives de desenvolupament i promoció del comerç local des de l’Ajuntament i això no es fa amb una ‘xocolatà'”, comenta Gil.

“Caminar en el límit de la legalitat en tot moment pot portar disgustos al govern socialista de Mislata que per les seues ànsies de vendre’s, crema els impostos de la ciutadania de Mislata regalant entrepans, xocolatades i celebrant l’aniversari d’aparcaments subterranis, amb aquest nivell de política populista no ens estranyaria que Bielsa ens propose una altra macrofesta el dia que els urinaris del parc de La Canaleta es posen en funcionament” afig Gil.

Cal destacar que segons la normativa vigent, Nemasa, com a societat mercantil, no pot donar subvencions ni qualsevol altra entrega d’efectiu sense contraprestació. Tampoc pot modificar o, fins i tot, fer la gratuïtat d’accés sense que això passe pel plenari que controla l’empresa pública.

 

Compromís denuncia la ‘vergüenza’ que produce la celebración del aniversario del aparcamiento de Mislata

 

  • El gobierno socialista de Mislata anda en el límite de la legalidad a través de la empresa pública Nemasa
  • La sociedad mercantil Nemasa no tiene competencias para establecer tarifas, descuentos o la gratuidad de los aparcamientos públicos, y mucho menos de promover el comercio local

Compromís per Mislata denuncia la “vergüenza” que ocasiona que el gobierno del PSOE de Bielsa se gaste el dinero de los mislateros y mislateras en celebrar el aniversario de un aparcamiento. Esta fiesta, según el regidor y portavoz de Compromís per Mislata, Javier Gil, “supone un ejemplo más de la manera de gobernar antigua y anacrónica del PSOE de Bielsa, que todavía sigue haciéndole fiestas a infraestructuras y poniendo placas con cortina como hacían gobernantes que hoy hacen avergonzarnos”.

De hecho, la empresa pública Nemasa “no tiene competencias para establecer tarifas, descuentos o la gratuidad de los aparcamientos públicos, y mucho menos de promover el comercio local” y en este sentido se ha pronunciado la Intervención General de Estado.  “La aplicación de estas medidas, no obstante, siempre nos parece bien, pero no de esta forma tan cutre y sin pasar por el control del pleno de Mislata que es soberano en estos temas. Por supuesto, se tiene que ayudar los comercios con políticas activas de desarrollo y promoción del comercio local desde el Ayuntamiento y esto no se hace con una ‘xocolatà'”, comenta Gil.

“Andar en el límite de la legalidad en todo momento puede traer disgustos al gobierno socialista de Mislata que por sus ansias de venderse, quema los impuestos de la ciudadanía de Mislata regalando bocadillos, “xocolatas” y celebrando el aniversario de aparcamientos subterráneos, con este nivel de política populista no nos extrañaría que Bielsa nos proponga otra macrofesta el día que los urinarios del parque de La Canaleta se pongan en funcionamiento” añade Gil.

Hay que destacar que según la normativa vigente, Nemasa, como sociedad mercantil, no puede dar subvenciones ni cualquier otra entrega de efectivo sin contraprestación. Tampoco puede modificar o, incluso, hacer la gratuidad de acceso sin que esto pase por el pleno que controla la empresa pública.