Compromís per Mislata i Dones amb Compromís per Mislata proposen al ple de l’Ajuntament que demane a les Corts espanyoles que es complisca l’ampliació i la intransferibilitat del permís de paternitat, que va ser aprovat el passat mes d’octubre després de la presentació i votació d’una Proposició No de Llei al Congrés.

En paraules de Javier Gil, regidor i portaveu de Compromís per Mislata, “les administracions tenim la responsabilitat de promoure la igualtat entre dones i homes, així com un repartiment més equitatiu de les seues responsabilitats com a progenitors”.

L’avenç en els permisos de paternitat ha estat un llarg camí que comença en 1989 quan el pare pot gaudir d’aquest permís, només de quatre setmanes, sempre que la mare transferira aquest dret que era exclusiu d’ella. En el mes d’octubre, el Congrés aprovà una Proposició No de Llei que demanava l’ampliació del permís de paternitat fins a les 16 setmanes i fer que ambdós, el dels dos progenitors, siga intransferible.

Aquesta intransferibiliat, segons Gil, suposa “la fi d’una històrica discriminació cap a les dones que es trobaven amb una barrera d’accés al món laboral si manifestaven la seua intenció de tindre fills o filles. Ara el permís de maternitat i paternitat seran de 16 setmanes i seran instransferibles”.

 

 

Compromís per Mislata y Dones amb Compromís piden la ampliación y la intransferibilidad del permiso de paternidad

 

Compromís per Mislata y Dones amb Compromís per Mislata proponen al pleno del  Ayuntamiento que pida a las Cortes españolas que se cumpla la ampliación y la intransferibilidad del permiso de paternidad que fue aprobado el pasado mes de octubre después de la presentación y votación de una Proposición No de Ley en el Congreso.

En palabras de Javier Gil, concejal y portavoz de Compromís per Mislata, “las administraciones tenemos la responsabilidad de promover la igualdad entre mujeres y hombres, así como un reparto más equitativo de sus responsabilidades como progenitores”.

El avance en los permisos de paternidad ha sido un largo camino que comienza en 1989 cuando el padre puede disfrutar de este permiso, solo durante cuatro semanas, siempre que la madre transfiriese este derecho que era exclusivo de ella. En el mes de octubre, el Congreso aprobó una Proposición No de Ley que pedía la ampliación del permiso de paternidad hasta las 16 semanas y hacer que ambos, el de los dos progenitores, sea intransferible.

Esta intransferibilidad, según Gil, supone “el fin de una histórica discriminación hacia las mujeres que se encuentran con una barrera de acceso al mundo laborar si manifestaban su intención de tener hijos o hijas. Ahora el permiso de maternidad y paternidad serán de 16 semanas y serán intransferibles”.