Compromís per Mislata proposa la recollida selectiva de biorresidus a la localitat de Mislata en una moció presentada hui al registre de l’Ajuntament de Mislata. La intenció del grup municipal de Compromís per Mislata és avançar tots i totes juntes cap a una ciutat més ecosostenible afavorint una separació de residus més eficient i responsable.

En paraules del portaveu de Compromís per Mislata, Javier Gil, el fet d’incloure el quart contenidor marró a la nostra localitat “suposa avançar-se als temps que vindran, ja que en 2020 aquest tipus de separació de residus serà d’obligat acompliment”. En aquest sentit, afig, que “el poble de Mislata està preparat per caminar cap a un estil de vida més sostenible i amb un gran respecte cap a la natura i el medi ambient”.

Amb la recollida selectiva dels biorresidus, els governs (locals, autonòmics i estatals) podran elaborar compost per tal d’adobar d’una manera natural i ecològica els nostres camps, parcs i zones verdes. Una tasca, que segons Javier Gil, “ dóna una nova vida a tots aquells rebujos orgànics que aparentment ja han consumit la seua vida útil”.

Els acords als quals Compromís per Mislata té previst arribar són la sol·licitud d’adhesió per part del consistori local al pla pilot de recollida selectiva de biorresidus de la Conselleria de Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural; sol·licitar una reglamentació municipal en aquest sentit; sol·licitar les ajudes i subvencions per a implantar el pla pilot de recollida selectiva de biorresidus tant de la conselleria com dels Fons Europeus.

Compromís per Mislata propone avanzar hacia una ciudad más ecosostenible con la recogida selectiva de biorresiduos

Compromís per Mislata propone la recogida selectiva de biorresiduos en la localidad de Mislata en una moción presentada hoy en el registro del Ayuntamiento de Mislata. La intención del grupo municipal de Compromís per Mislata es que avancemos juntos y juntas hacia una ciudad más ecosostenible, favoreciendo una separación de residuos más eficiente y responsable.

En palabras del portavoz de Compromís per Mislata, Javier Gil, el hecho de incluir el cuarto contenedor marrón en nuestra localidad “supone avanzarse a los tiempos que vendrán, ya que en 2020 este tipo de separación de residuos será de obligatorio cumplimiento”. En este sentido, añade, que “el pueblo de Mislata está preparado para caminar hacia un estilo de vida más sostenible y con un gran respeto hacia la naturaleza y el medio ambiente”.

Con la recogida selectiva de biorresiduos, los gobiernos (locales, autonómicos y estatales) podrán elaborar compost para abonar de una manera natural y ecológica nuestros campos, parques y zonas verdes. Un trabajo, que según Javier Gil, “da una nueva vida a todas aquellas basuras orgánicas que aparentemente ya han consumido su vida útil”.

Los acuerdos a los que Compromís per Mislata tiene previsto llegar son la solicitud de adhesión por parte del consistorio local en el plan piloto de recogida selectiva de biorresiduos de la Conselleria de Medio Ambiente, Cambio Climático y Desarrollo Rural; solicitar una reglamentación municipal en este sentido; solicitar las ayudas y subvenciones para implantar el plan piloto de recogida selectiva de biorresiduos tanto de la conselleria como de los Fondos Europeos.