Compromís per Mislata proposa al ple municipal de Mislata la suspensió dels actes taurins fins que no es realitze la consulta popular que es va acordar dur a terme en el plenari de febrer de 2016. El ple va considerar el fet de realitzar una consulta popular després que es realitzara als municipis de Sagunt, Albalat de Sorells, Foios, Sueca, Godella, Meliana, Beniparrell, València, Puçol i Alginet.

Aquesta és la quarta vegada que el grup municipal Compromís per Mislata, de la mà del seu regidor Javier Gil, proposa l’eliminació dels actes bouers i la realització d’una consulta popular per saber qué n’opina el poble en aquest sentit. Segons Javier Gil, portaveu local i regidor de Compromís per Mislata, “la indefinició del senyor Bielsa i la seua forma de fer i entendre la política tractant d’acontentar a tots sense acontentar a ningú més que la seua colla de acolits, ens obliga a tractar de posar una mica de sentit comú i seny ací on l’alcalde de Mislata és incapaç de posar-la”.

En aquest mateix sentit, Gil afig que “la incompetència manifesta de Bielsa en un tema tan delicat com és el maltractament animal, que cada dia genera més controvèrsia, ens porta a presentar una proposta de resolució amb l’única reivindicació que es complisca la moció presentada pel nostre grup municipal”.

Segons Gil, la proposta “va ser modificada de forma molt poc diplomàtica i aprovada pel PSOE de Bielsa en el ple del 25 de febrer de 2016; una moció en la qual se sol·licitava que l’ajuntament de Mislata realitzara una consulta popular a les ciutadanes i ciutadans respecte a l’autorització, o no, d’actes taurins en el nostre municipi. Lamentablement el senyor Bielsa va decidir posar-li la mordassa als nostres veïns i veïnes amb unes condicions ben poc democràtiques i supeditant la capacitat democràtica dels mislaters i mislateres a la d’altres municipis valencians, i és per aquesta raó per la qual sol·licitem que mentre no se li lleve eixa mordassa als nostres veïns i veïnes, els festejos taurins queden en suspens”.

Compromís per Mislata propone la suspensión de los actos taurinos hasta que no se realice una consulta popular
Compromís per Mislata propone al pleno municipal de Mislata la suspensión de los actos taurinos hasta que no se realice la consulta popular que se acordó llevar a cabo en el plenario de febrero de 2016. El pleno consideró el hecho de realizar una consulta popular después de que se realizara en los municipios de Sagunto, Albalat de Jureles, Foios, Sueca, Godella, Meliana, Beniparrell, Valencia, Puçol y Alginet.
Esta es la cuarta vez que el grupo municipal Compromís per Mislata, de la mano de su regidor Javier Gil, propone la eliminación de los actos taurinos y la realización de una consulta popular para saber que opina el pueblo en este sentido.

Según Javier Gil, portavoz local y regidor de Compromís per Mislata, “la indefinición del señor Bielsa y su forma de hacer y entender la política tratando de contentar a todos sin contentar a nadie más que su pandilla de acolitos, nos obliga a tratar de poner un poco de sentido común y cordura aquí donde el alcalde de Mislata es incapaz de ponerla”.
En este mismo sentido, Gil añade que “la incompetencia manifiesta de Bielsa en un tema tan delicado cómo es el maltrato animal, que cada día genera más controversia, nos trae a presentar una propuesta de resolución con la única reivindicación que se cumpla la moción presentada por nuestro grupo municipal”.
Según Gil, la propuesta “fue modificada de forma muy poco diplomática  y aprobada por el PSOE de Bielsa en el pleno del 25 de febrero de 2016; una moción en la cual se solicitaba que el ayuntamiento de Mislata realizara una consulta popular a las ciudadanas y ciudadanos respecto a la autorización, o no, de actos taurinos en nuestro municipio. Lamentablemente el señor Bielsa decidió ponerle la mordaza a nuestros vecinos y vecinas con unas condicions bien poco democráticas y supeditando la capacidad democrática de los mislateros y mislateras a la otros municipios valencianos, y es por esta razón por la cual solicitamos que mientras no se le quite esa mordaza a nuestros vecinos y vecinas, los festejos taurinos queden en suspenso”.