La Gran Coalició PP-PSOE, que ja triomfa en el Parlament Europeu, va tornar a reflectir-se a nivell local. Així doncs, en el passat ple de Mislata l’abstenció del PSOE juntament amb els vots en contra del PP van fer que la moció de Compromís per Mislata per a declarar el municipi contrari al TTIP fóra rebutjada, mostrant el seu desinterès i voluntat que s’aprove a Brussel·les aquest tractat que va en contra els interessos dels nostres treballadors, ciutadans i productors.

Javier Gil, regidor-portaveu de Compromís per Mislata, va defensar la moció atenent a les informacions que han anat filtrant-se, ja que, el secretisme amb el qual es tracta aquest tema, fa complicat el poder accedir al mateix i alça molt mala olor. De fet, les negociacions s’estan fent a porta tancada, i fins i tot els propis eurodiputats tenen molt complicat l’accés a la informació del futur acord.

No obstant açò, les informacions que ens arriben no poden ser més preocupants, ja que, es dóna més importància als beneficis econòmics que socials i mediambientals, passant aquests a un segon pla, saltant-se el principi de precaució, la qual cosa significa, que es permetria traure al mercat qualsevol producte sense haver sigut aprovat o testat per les autoritats. Tot un frau que afectaria també als treballadors que veurien com els seus drets s’igualarien amb els de els nord-americans, és a dir, desapareixerien. “I un acord que no protegeix i defense els drets de la ciutadania mai tindrà el vot favorable de Compromís” ha declarat Gil.

En aquesta línia, l’eurodiputat de Compromís – Primavera Europea, Jordi Sebastià visitarà en les pròximes setmanes Mislata, per a dialogar amb la ciutadania sobre el TTiP, explicant les seues conseqüències.

Mesures alternatives a l’expulsió escolar

En el ple també va ser rebutjada l’altra moció que havia presentat Compromís per a analitzar i implantar mesures alternatives a l’expulsió en els col·legis de Mislata, encara que en aquesta ocasió van ser els vots en contra del partit socialista els que van tombar la moció.

 

La Gran Coalición PP-PSOE rechaza la moción de Compromís para declarar el municipio contrario al TTIP

La Gran Coalición PP-PSOE, que ya triunfa en el Parlamento Europeo, volvió a reflejarse a nivel local. Así pues, en el pasado pleno de Mislata la abstención del PSOE junto con los votos en contra del PP hicieron que la moción de Compromís per Mislata para declarar el municipio contrario al TTIP fuera rechazada, mostrando su desinterés y voluntad de que se apruebe en Bruselas este tratado que va en contra los intereses de nuestros trabajadores, ciudadanos y productores

Javier Gil, concejal-portavoz de Compromís per Mislata, defendió la moción atendiendo a las informaciones que han ido filtrándose, ya que, el secretismo con el que se trata este tema, hace complicado el poder acceder al mismo y levanta muy mal olor. De hecho, las negociaciones se están haciendo a puerta cerrada, e incluso los propios eurodiputados tienen muy complicado el acceso a la información del futuro acuerdo.

No obstante, las informaciones que nos llegan no pueden ser más preocupantes, ya que, se da más importancia a los beneficios económicos que sociales y medioambientales, pasando estos a un segundo plano, saltándose el principio de precaución, lo que significa, que se permitiría sacar al mercado cualquier producto sin haber sido aprobado o testado por las autoridades. Todo un fraude que afectaría también a los trabajadores que verían como sus derechos se igualarían con los de los norteaméricanos, es decir, desaparecerían. “Y una acuerdo que no protege y defiende los derechos de la ciudadanía nunca tendrá el voto favorable de Compromís” ha declarado Gil.

En esta línea, el eurodiputado de Compromís – Primavera Europea, Jordi Sebastià visitará en las próximas semanas Mislata, para dialogar con la ciudadanía sobre el TTiP, explicando sus consecuencias.

Medidas alternativas a la expulsión escolar

En el pleno también fue rechazada la otra moción que había presentado Compromís para analizar e implantar medidas alternativas a la expulsión en los colegios de Mislata, aunque en esta ocasión fueron los votos en contra del partido socialista los que tumbaron la moción.