Compromís per Mislata ha presentat una moció perquè l’Ajuntament declare la vila municipi contrari al TTIP (Tractat Transatlàntic del Comerç i la Inversió). El TTIP és un acord que situaria en clar desavantatge als productors europeus front als americans, ja que estos podran botar-se tota la normativa europea generant un greuge per a les empreses i un problema sanitari per als consumidors.

Ara bé, la informació que ens aplega d’aquestes negociacions és molt limitada. Fins i tot l’eurodiputat de Compromís, Jordi Sebastià, qui va demanar tindre accés a la Cambra Secreta on es guarda la informació al voltant del TTIP, no ha pogut tindre accés en condicions a tots els documents de l’actual negociació. Sebastià ha explicat que en este acord “els Estats Units no van a acceptar el principi de precaució, clau de garanties sanitàries a Europa. Les negociacions també deixaven clar que EUA no respectarà les denominacions d’origen ni renunciarà als transgènics i a la carn tractada amb hormones”. Unes informacions que ens fan tremolar i que obliguen a treballar en la mobilització de la ciutadania perquè conega que s’amaga darrere del TTIP.

Per la seua banda, Javier Gil, regidor-portaveu de Compromís per Mislata ha declarat que “sempre estarem en contra de qualsevol tractat o llei que vaja en contra dels ciutadans, i defensarem, com no pot ser d’altra manera, els serveis públics bàsics que es basen en la solidaritat i la redistribució social”.

Compromís també denuncia que de fer-se efectiu aquest tractat moltes de les lleis continentals, nacionals, regionals o locals deixaren de tindre validesa i els conflictes es resoldrien per un tribunal independent que es regiria per les seues pròpies normes.

 

 

Compromís presenta una moción para declarar Mislata municipio contrario al TTIP

Compromís per Mislata ha presentado una moción para que el Ayuntamiento declare el municipio contrario al TTIP (Tratado Transatlántico del Comercio y la Inversión). El TTIP es un acuerdo que situaría en clara desventaja a los productores europeos frente a los americanos, puesto que estos podrán saltarse toda la normativa europea generando un agravio con las empresas y un problema sanitario para los consumidores.

Ahora bien, la información que nos llega de estas negociaciones es muy limitada. Incluso el eurodiputado de Compromís, Jordi Sebastià, quién pidió tener acceso a la Cámara Secreta donde se guarda la información alrededor del TTIP, no ha podido tener acceso en condiciones a todos los documentos de la actual negociación. Sebastià ha explicado que en este acuerdo “los Estados Unidos no van a aceptar el principio de precaución, clave de garantías sanitarias en Europa. Las negociaciones también dejaban claro que los EE.UU. no respetarán las denominaciones de origen ni renunciará a los transgénicos y a la carne tratada con hormonas”. Unas informaciones que nos hacen temblar y que nos obligan a trabajar en la movilización de la ciudadanía para que conozca que se esconde detrás del TTIP.

Por su parte, Javier Gil, regidor-portavoz de Compromís per Mislata ha declarado que “siempre estaremos en contra de cualquier tratado o ley que vaya en contra de los ciudadanos, y defenderemos, como no puede ser de otra manera, los servicios públicos básicos que se basan en la solidaridad y la redistribución social”.

Compromís también denuncia que de hacerse efectivo este tratado muchas de las leyes continentales, nacionales, regionales o locales dejaran de tener validez y los conflictos se resolverían por un tribunal independiente que se regiría por sus propias normas.