Javier Gil: “No volem que es quede en una moció, urgim al govern local a què es complisca al més prompte possible”

MISLATA. 1 d’Abril. El ple de Mislata va aprovar anit la moció de Compromís per què s’eliminen els símbols franquistes a la vila de Mislata. Això implica la retirada de les plaques falangistes i el nom dels carrers de personatges que van represaliar demòcrates a la Guerra Civil.

El nou Govern valencià ha redactat uns nous decrets que impulsen la llei de Memòria històrica abandonada per l’anterior govern del PP i faciliten la tasca d’eliminació d’aquests símbols als ajuntaments. Així mateix en la moció Compromís per Mislata demana realitzar un cens de vestigis i símbols d’exaltació del franquisme per facilitar la retirada dels mateixos en col·laboració amb la Direcció General de Reformes Democràtiques.

“Des de Compromís per Mislata demanem que aquesta moció s’acomplisca al més prompte possible i que totes les veïnes i veïns de Mislata deixen de tindre al seu carrer símbols d’un temps de foscor del nostre país”, explica Javier Gil, regidor portaveu del partit nacionalista, “des de Compromís farem tot els possibles en la realització del cens de símbols perquè aquests siguen cosa del passat i deixen de ser un part de la decoració del nostre poble. Així com urgim al govern local a què complisca aquesta moció al més prompte possible”.

Una altra moció que va ser aprovada a instàncies de Compromís per Mislata va ser que l’Ajuntament de Mislata lluite contra el bullying escolar, si bé és cert que ja hi ha un programa en l’àmbit de secundària, Compromís demana que s’amplie a primària per a prevenir aquest problema des del primer moment. A més a més vàrem demanar que les accions es dirigisquen també als educadors i mares i pares dels estudiants.

Per a Javier Gil “hem de lluitar contra tot tipus d’assetjament escolar en totes les seues formes, i no només als instituts com ara, també hem de fer un pla de prevenció a primària per eradicar aquesta xacra de soca-rel”.

 

El pleno de Mislata aprueba la moción de Compromís para eliminar los símbolos franquistas en el municipio

Javier Gil: “No queremos que se quede en una moción, urgimos al gobierno local a que se cumpla lo antes posible”
MISLATA. 1 de Abril. El pleno de Mislata aprobó anoche la moción de Compromís para qué se eliminen los símbolos franquistas en el municipio de Mislata. Esto implica la retirada de las placas falangistas y el nombre de las calles de personajes que represaliaron a demócratas en la Guerra Civil.

El nuevo Gobierno valenciano ha redactado unos nuevos decretos que impulsan la ley de Memoria histórica abandonada por el anterior gobierno del PP y facilitan la tarea de eliminación de estos símbolos a los ayuntamientos. Así mismo en la moción Compromís per Mislata pide realizar un censo de vestigios y símbolos de exaltación del franquismo para facilitar la retirada de los mismos en colaboración con la Dirección general de Reformas Democráticas.

“Desde Compromís per Mislata pedimos que esta moción se cumpla lo antes posible y que todas las vecinas y vecinos de Mislata dejan de tener en su calle símbolos de un tiempo de oscuridad de nuestro país”, explica Javier Gil, regidor portavoz del partido nacionalista, “desde Compromís haremos todo lo posible en la realización del censo de símbolos para que estos sean cosa del pasado y dejan de ser una parte de la decoración de nuestro pueblo. Así como urgimos al gobierno local a que cumpla esta moción lo antes posible”.

Otra moción que fue aprobada a instancia de Compromís per Mislata fue que el Ayuntamiento de Mislata luche contra el bullying escolar, si bien es cierto que ya hay un programa en el ámbito de secundaria, Compromís pide que se amplie a primaria para prevenir este problema desde el primer momento. Además pedimos que las acciones se dirijan también a los educadores y madres y padres de los estudiantes.

Para Javier Gil “tenemos que luchar contra todo tipo de acoso escolar en todas sus formas, y no sólo a los institutos, también tenemos que hacer un plan de prevención en primaria para erradicar esta lacra de raiz”.