Javier Gil “La recollida del fem a la nostra ciutat continuarà en mans d’una empresa privada, com a mínim fins al 2020”.

 El passat 26 de febrer de 2015, en plena precampanya electoral l’Ajuntament de Mislata anunciava que “Mislata municipaliza la recogida de basuras. El gobierno de Carlos Fernández Bielsa aprobó ayer en sesión plenaria el encargo a la empresa pública Nemasa del servicio de recogida y transporte de los residuos sólidos urbanos”, doncs segons hem pogut saber els darrers dies la recollida del fem a la nostra ciutat continuarà en mans d’una empresa privada, com a mínim als pròxims sis anys.

Un any després de l’Encàrrec de gestió del servei de recollida de residus sòlids urbans a l’empresa municipal NETEJA, MANTENIMENT I SERVEIS DE MISLATA, S.A., el passat 15 de gener el Consell d’Administració de l’empresa pública municipal NEMASA, aprovà un plec de condicions per adjudicar aquest servei, fins al 31 de maig de 2020 novament a una empresa privada, evitant així la gestió pública de la recollida del fem, tal com va aprovar el Plenari Municipal de Mislata.

Per al portaveu municipal de Compromís per Mislata Javier Gil, “la no municipalització del servei de recollida del fem, suposarà un pitjor servei per als veïns i veïnes de Mislata, ja que la reducció del cost total del servei, prevista pel govern socialista en un 38%, no serà possible”, ja que aquest suposat estalvi estava justificat en paraules del mateix Bielsa en què “al ahorro del IVA del servicio que Nemasa no repercute al Consistorio, y al ahorro del beneficio industrial que obtenía la empresa adjudicataria y que con la gestión pública desaparece” Situació que ja no existirà en continuar el servei gestionat per una empresa privada, per tant la reducció del cost del servei tan sols serà possible retallant i empitjorant la prestació del servei i les condicions laborals dels treballadors.

El que sí que ha aconseguit el Sr. Bielsa, amb l’encàrrec de gestió del servei a NEMASA, és dificultar el control de l’oposició, ja que a la mesa de contractació de l’empresa pública, encarregada d’analitzar i estudiar les ofertes presentades, tan sols compta amb regidors i regidores del PSOE, cosa que no passa amb la mesa de contractació de l’Ajuntament, en la que sí estan representats tots els partits de l’oposició.

 

Sorpresa en Compromís ante la “falsa municipalització” del servicio de recogida de residuos de Mislata.

 

Javier Gil “La recogida de la basura en nuestra ciudad continuará en manos de una empresa privada, como mínimo hasta el 2020”.

El pasado 26 de febrero de 2015, en plena precampaña electoral el Ayuntamiento de Mislata anunciaba que “Mislata municipaliza la recogida de basuras. El gobierno de Carlos Fernández Bielsa aprobó ayer en sesión plenaria el encargo a la empresa pública Nemasa del servicio de recogida y transporte de los residuos sólidos urbanos”, pues según hemos podido saber los últimos días la recogida de la basura en nuestra ciudad continuará en manos de una empresa privada, como mínimo los próximos seis años.

Un año después del encargo de gestión del servicio de recogida de residuos sólidos urbanos a la empresa municipal LIMPIEZA, MANTENIMIENTO Y SERVICIOS DE MISLATA, S.A., el pasado 15 de enero el Consejo de Administración de la empresa pública municipal NEMASA, aprobó un pliego de condiciones para adjudicar este servicio, hasta el 31 de mayo de 2020 nuevamente a una empresa privada, evitando así la gestión pública de la recogida de la basura, tal como aprobó el Pleno Municipal de Mislata.

Para el portavoz municipal de Compromís per Mislata Javier Gil, “la no municipalización del servicio de recogida de la basura, supondrá un peor servicio para los vecinos y vecinas de Mislata, puesto que la reducción del coste total del servicio, prevista por el gobierno socialista en un 38%, no será posible”, puesto que este supuesto ahorro estaba justificado en palabras del mismo Bielsa en qué “al ahorro del IVA del servicio que Nemasa no repercute al Consistorio, y al ahorro del beneficio industrial que obtenía la empresa adjudicataria y que con la gestión pública desaparece”. Situación que ya no existirá al continuar el servicio gestionado por una empresa privada, por lo tanto la reducción del coste del servicio tan sólo será posible recortando y empeorando la prestación del servicio y las condiciones laborales de los trabajadores.

Lo que sí que ha conseguido el Sr. Bielsa, con el encargo de gestión del servicio a NEMASA, es dificultar el control de la oposición, puesto que a la mesa de contratación de la empresa pública, encargada de analizar y estudiar las ofertas presentadas, tan sólo cuenta con regidores y regidoras del PSOE, cosa que no pasa con la mesa de contratación del Ayuntamiento, en la que sí están representados todos los partidos de la oposición.