Compromís per Mislata ha presentat una moció per què l’Ajuntament de Mislata elimine els símbols franquistes a la vila de Mislata. Sobretot les plaques falangistes del ministeri d’habitatge que encara estan en una part de les façanes de les vivendes de Mislata.

Així mateix en la moció demana realitzar un cens de vestigis i símbols d’exaltació del franquisme per facilitar la retirada dels mateixos en col·laboració amb la Direcció General de Reformes Democràtiques, per tal de fer complir el nou decret del Govern valencià que impulsa la llei de Memòria històrica abandonada per l’anterior govern del PP.

Des de Compromís per Mislata es demana que hi haja una celeritat en aquesta moció i que totes les veïnes i veïns de Mislata deixen de tindre al seu carrer símbols d’un temps de foscor del nostre país, en paraules de Javier Gil, regidor de Compromís per Mislata, “estem oberts a col·laborar en la realització del cens de símbols per què els símbols siguen cosa del passat i deixen de ser un part de la decoració del nostre poble”.

Compromís por Mislata presenta una moción para eliminar los símbolos franquistas en Mislata


Compromís per Mislata ha presentado una moción para que el Ayuntamiento de Mislata elimine los símbolos franquistas en Mislata. Sobre todo las placas falangistas del ministerio de vivienda que todavía están en una gran parte de las fachadas de las viviendas de Mislata.

Así mismo en la moción pide realizar un censo de vestigios y símbolos de exaltación del franquismo para facilitar la retirada de los mismos en colaboración con la Dirección General de Reformas Democráticas, para hacer cumplir el nuevo decreto del Gobierno valenciano que impulsa la ley de Memoria histórica abandonada por el anterior gobierno del PP.

Desde Compromís por Mislata se pide que haya una celeridad en esta moción y que todas las vecinas y vecinos de Mislata dejan de tener en su calle símbolos de un tiempo de oscuridad de nuestro país, en palabras de Javier Gil, concejal de Compromís per Mislata, “estamos abiertos a colaborar en la realización del censo de símbolos para que los símbolos sean cosa del pasado y dejan de ser una parte de la decoración de nuestro pueblo”.