Compromís per Mislata ha presentat una moció en què insta a l’Ajuntament de Mislata i a la Conselleria d’habitatge, obres públiques i vertebració de territori a què realitze les gestions oportunes per desembussar la paralització de l’entitat metropolitana de transport. D’esta manera fem una crida a la correcta gestió de la xarxa de transport urbà treballant de manera conjunta entre la Conselleria i els ajuntaments de l’àrea metropolitana involucrats en la creació de la EMT.

Des de Compromís per Mislata considerem vital per a donar un correcte servei als veïns i veïnes, la creació d’un Consorci de Transport Públic que cobrisca la ciutat de València i l’àrea metropolitana.

“Per a nosaltres el transport públic és una prioritat, i les poblacions han de treballar unides per no duplicar treball i despeses, com per exemple ara succeïx amb els serveis de lloguer de bicicletes”, explica Javier Gil, regidor de Compromís. D’altra banda, cal exigir a l’Ajuntament de Mislata que “aposte de manera clara per un desenvolupament d’un pla que millore el transport i el accés del nostre municipi, el qual no passa exclusivament per la tornada del número 7 de l´EMT. Eixa política és un nou brindis al sol més dels que ens té acostumats Bielsa”, finalitza Gil.

En Compromís, només entenem com un acte electoralista el fet que des dels 7 ajuntaments de l’àrea metropolitana de València s’ha fet un atac directe al nou equip de govern de l’Ajuntament de València, encapçalat per Joan Ribó, en el tema dels autobusos, més encara quan el transport metropolità depén de la Conselleria i no de l’Ajuntament.

Cal dir que hui dilluns la Conselleria de Vertebració del Territori ha convocat els alcaldes de municipis de l’àrea metropolitana de València amb l’objectiu de recuperar la desapareguda autoritat única de transport que gestione el transport d’esta àrea. Segons explica María José Salvador a la carta remesa als alcaldes, “les singularitats del transport metropolità, en què coincideixen competències autonòmiques i locals, a més de l’Estatal en matèria de ferrocarrils, exigeixen solucions específiques per a la seua gestió”.

Per últim, Javier Gil s’afegeix a estes paraules, fent èmfasi que “hem de treballar tots junts, ajuntaments, conselleries i veïns”, i lamenta que “algunes associacions, casualment, just després de ‘l’aquelarre psoista’ facen una nota de premsa atacant i senyalant a l’Ajuntament de València i a Compromís”.

 

 

Compromís per Mislata invita a la Consejería a tomar medidas con el transporte público del municipio

Compromís per Mislata ha presentado una moción en que insta al Ayuntamiento de Mislata y a la Consejería de vivienda, obras públicas y vertebración de territorio a que realice las gestiones oportunas para desatascar la paralización de la entidad metropolitana de transporte. De esta manera hacemos un llamamiento a la correcta gestión de la red de transporte urbano trabajando de manera conjunta entre la Consejería y los ayuntamientos del área metropolitana involucrados en la creación de la EMT.

Desde Compromís per Mislata consideramos vital para dar un correcto servicio a los vecinos y vecinas, la creación de un Consorcio de Transporte Público que cubra la ciudad de Valencia y el área metropolitana.

“Para nosotros el transporte público es una prioridad, y las poblaciones tienen que trabajar unidas para no duplicar trabajo y gastos, como por ejemplo ahora sucede con los servicios de alquiler de bicicletas”, explica Javier Gil, regidor de Compromís. Por otro lado, hay que exigir al Ayuntamiento de Mislata que “apueste de manera clara por el desarrollo de un plan que mejore el transporte y el acceso de nuestro municipio, el cual no pasa exclusivamente por el retorno del número 7 de l´EMT. Esa política es un nuevo brindis al sol más de los que nos tiene acostumbrados Bielsa”, finaliza Gil.

Desde Compromís entendemos como un acto electoralista la reunión mantenida por  los 7 ayuntamientos del área metropolitana de Valencia gobernados por el PSOE, se ha hecho un ataque directo injustificado al nuevo equipo de gobierno del Ayuntamiento de Valencia encabezado por Joan Ribó con el asunto de los autobuses, más todavía cuando el transporte metropolitano depende de la Consejería y no del Ayuntamiento.

Hay que decir que hoy lunes la Consejería de Vertebración del Territorio ha convocado los alcaldes de municipios del área metropolitana de Valencia con el objetivo de recuperar la desaparecida autoridad única de transporte que gestiono el transporte de esta área. Según explica María José Salvador a la carta remitida a los alcaldes, “las singularidades del transporte metropolitano, en que coinciden competencias autonómicas y locales, además del Estatal en materia de ferrocarriles, exigen soluciones específicas para su gestión”.

Por último, Javier Gil hace suyas estas palabras, haciendo énfasis que “tenemos que trabajar todos juntos, ayuntamientos, consejerías y vecinos”, y lamenta que “algunas asociaciones, casualmente, justo después “del aquelarre psoista” hagan una nota de prensa atacando y señalando al Ayuntamiento de Valencia y a Compromís”.