Dimarts passat el Director General de Comerç i Consum, Natxo Costa, acompanyat per Javier Gil regidor de Compromís per Mislata, es va reunir amb la junta directiva de ACEM, Associació de Comerciants i Empresaris de Mislata, per a conèixer de primera mà les necessitats i problemàtica del petit comerç a Mislata.

En la reunió Costa va informar a la directiva de les mesures que des de ja s’estan començant a prendre des de la Conselleria, i on malgrat tenir uns pressupostos tancats i elaborats per l’anterior govern del PP, “2016 serà ja un any de transició amb uns canvis visibles i en 2017 hi haurà uns pressupostos reals” va comentar Costa.

Entre les mesures que estan realitzant des de la Conselleria hi ha algunes molt interessants per a les associacions, com que la subvenció que reben es puga invertir en allò que considere necessari cada associació i no vinga imposat, també es va exposar que para futures ajudes la col·laboració entre associacions i ajuntaments serà puntuable.

Segons paraules de Gil el comerç de proximitat és “el que dóna vida a cada municipi, tant per la generació d’ocupació com per la proximitat en el tracte que es dóna a cada veí” i més encara a Mislata, una població amb poc sòl industrial. Per aquest motiu, “revitalitzar el comerç local ha de ser una mesura prioritària en redundar en benefici de tots els veïns de la localitat” va concloure Gil. I no potenciar les grans superfícies que acaben destruint el treball de qualitat com proposa entre uns altres l’alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, recolzant la consulta per a la construcció del Port Mediterrani en la localitat veïna de Paterna, posant una catifa roja a les grans superfícies en detriment del comerç local.

Natxo Costa Director General de Comercio y Consumo se reúne en Mislata con la junta directiva de ACEM

El pasado martes el Director General de Comercio y Consumo, Natxo Costa, acompañado por Javier Gil regidor de Compromís per Mislata, se reunió con la junta directiva de ACEM, Asociación Comerciantes y Empresarios de Mislata, para conocer de primera mano las necesidades y problemática del pequeño comercio en Mislata.

En la reunión Costa informó a la directiva de las medidas que desde ya se están empezando a tomar desde la Consellería, y donde a pesar de tener unos presupuestos  cerrados y elaborados por el anterior gobierno del PP, “2016 será ya un año de transición con unos cambios visibles y en 2017 habrá unos presupuestos reales” comentó Costa.

Entre las medidas que están realizando desde la Conselleria hay algunas muy interesantes para las asociaciones, como que la subvención que reciban se pueda invertir en aquello que considere necesario cada asociación y no venga impuesto, también se expuso que para futuras ayudas la colaboración entre asociaciones y ayuntamientos será puntuable.

Según palabras de Gil el comercio de proximidad es “el que da vida a cada municipio, tanto por la generación de empleo como por la proximidad en el trato que se da a cada vecino” y más aun en Mislata, una población con apenas suelo industrial. Por este motivo, “revitalizar el comercio local ha de ser una medida prioritaria al redundar en beneficio de todos los vecinos de la localidad” concluyó Gil. Y no potenciar las grandes superficies que acaban destruyendo el trabajo de calidad como propone entre otros el alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, apoyando la consulta para la construcción del Puerto Mediterráneo en la localidad vecina de Paterna, poniendo una alfombra roja a las grandes superficies en detrimento del comercio local.