Aquest 29 d’octubre ha sigut rebutjada en el ple la moció presentada per Compromís per Mislata que proposava declarar Mislata ciutat amiga dels animals i respectuosa amb els seus drets. L’alcalde, Carlos Fernández Bielsa ha perdut una gran oportunitat de posicionar-se sobre un tema en el qual sempre han volgut moure’s en l’ambigüitat, en el ple, van tornar a mirar cap a un altre costat, aquesta vegada recolzant-se en els vots en contra del PP i tornant ells a la seua indefinició, amb l’abstenció.

Javier Gil, regidor de Compromís per Mislata, ha defensat la seua moció al·legant que “el maltractament animal no pot considerar-se com una cosa divertida”. Per la seua banda, des del PSOE, Ximo Moreno, ha defensat la postura “del i tu mes”, tornant a la seua indefinició i optant per enumerar els pobles on Compromís governa i hi ha actes taurins. Una vegada més, arguments absurds i buits per a amagar el seu pas per la inòpia en aquest assumpte. El treball li’l va fer el PP de Jaume López Bronchud a Bielsa, que va ser l’encarregat de votar en contra d’aquesta moció, al·legant que defensava la “tradició del festeig”.

En paraules de Gil, “quan una societat ha de catalogar alguna cosa com a tradició per a justificar un maltractament d’un acte que hauria d’estar prohibit i penat és que alguna cosa no funciona”, també va preguntar per aquest missatge tan confús que enviem als nostres menors, dient-los que “maltractar un bou està be però pegar-li puntades a un gos o gat no”.

Davant l’acusació que hi ha municipis en els quals governa Compromís que celebren espectacles taurins des de Compromís per Mislata estarem sempre en contra i condemnarem qualsevol acte de violència, es produïsca on es produïsca i governe qui governe. Al·legant també que des de col·lectius de la nostra comarca, com és Paiporta, estan eliminant les ajudes a aquests actes inhumans que reflecteixen la vilesa en el que alguns criden festa.

Davant aquest argument, seria recomanable recordar com el secretari general del seu partit, el PSOE, defensa les postures de Compromís per Mislata pel que fa al tracte als animals. Seria interessant que en lloc de la seua por a perdre un grapat de vots, optaren pel correcte per a la societat. Des de Compromís per Mislata seguirem recolzant a tots els col·lectius que vulguen defensar els drets dels animals.

Bielsa se apoya en el PP para continuar permitiendo el maltrato animal en Mislata

 

Este 29 de octubre ha sido rechazada en el pleno la moción presentada por Compromís per Mislata que proponía declarar Mislata ciudad amiga de los animales y respetuosa con sus derechos. El alcalde, Carlos Fernández Bielsa ha perdido una gran oportunidad de posicionarse sobre un tema en el que siempre han querido moverse en la ambigüedad, en el pleno, volvieron a mirar hacia otro lado, esta vez apoyándose en los votos en contra del PP y volviendo ellos a su indefinición, con la abstención.

Javier Gil, concejal de Compromís per Mislata, ha defendido su moción alegando que “el maltrato animal no puede considerarse como algo divertido”. Por su parte, desde el PSOE, Ximo Moreno, ha defendido la postura “del y tu mas”, volviendo a su indefinición y optando por enumerar los pueblos donde Compromís gobierna y hay actos taurinos. Una vez más, argumentos absurdos y vacíos para esconder su paso por la inopia en este asunto. El trabajo se lo hizo el PP de Jaume López Bronchud a Bielsa, que fue el encargado de votar en contra de esta moción, alegando que defendía la “tradición del festejo”.

En palabras de Gil, “cuando una sociedad tiene que catalogar  algo como tradición para justificar un maltrato de un acto que debería estar prohibido y penado es que algo no funciona”, también preguntó por ese mensaje tan confuso que enviamos a nuestros menores, diciéndoles que “maltratar un toro está bien pero pegarle patadas a un perro o gato no”.

Ante la acusación que hay municipios en los que gobierna Compromís que celebran espectáculos taurinos desde Compromís per Mislata estaremos siempre en contra y condenaremos cualquier acto de violencia, se produzca donde se produzca y gobierne quien gobierne. Alegando también que desde colectivos de nuestra comarca, como es Paiporta, están eliminando las ayudas a estos actos inhumanos que reflejan la vilez en lo que algunos llaman fiesta.

Ante ese argumento, sería recomendable recordar como el secretario general de su partido, el PSOE, defiende las posturas de Compromís per Mislata con respecto al trato a los animales. Sería interesante que en lugar de su miedo a perder un puñado de votos, optaran por lo correcto para la sociedad. Desde Compromís per Mislata seguiremos apoyando a todos los colectivos que quieran defender los derechos de los animales.