Compromís per Mislata ha presentat una moció per a declarar Mislata ‘Ciutat amiga dels animals i respectuosa amb els seus drets’. Es tracta d’incloure al nostre municipi en les més de 80 ciutats de tot l’Estat espanyol que ja són lliures del maltracte animal. És així un primer pas perquè en el nostre municipi desapareguen accions que atempten clarament contra els drets dels animals com els Bous Embolats de finals del mes de juliol, un acte violent i sense tradició permès per l’equip de govern.

El regidor de Compromís, Javier Gil defensarà des del Grup Municipal la moció que perseguix el recolzament de la resta de grups on proposem “declarar Mislata ciutat amiga dels animals i respectuosa amb els seus drets, a més que la ciutat de Mislata es convertisca en localitat antitaurina, contraria a la pràctica de les corregudes de bous i a l’exercici de qualsevol tipus de violència contra els animals que els puga ocasionar estats d’ansietat, por, maltractament, sofriment o qualsevol dany físic o psicològic. D’igual forma demanem una ordenança municipal reguladora de la tinença d’animals de companyia perquè es prohibisca qualsevol espectacle que cause sofriment als animals. Per últim, manifestem la nostra voluntat de no celebrar corregudes de bous ni altres espectacles on es produïsca la mort o es cause estrès psicofísic a un animal en cap plaça de bous de la Comunitat Valenciana així com que aquests espais es convertisquen en equipaments públics o tinguen altres finalitats, d’acord als acords d’aquesta moció i sol.licitem a les Corts Valencianes la modificació de l’actual llei de protecció dels animals perquè es restringisca la tauromàquia en totes les seues formes, així com qualsevol espectacle que cause sofriment als animals.

“No podem consentir que es fomenten actes violents en el nostre municipi, transmetent als més joves conductes socials que aplaudixen el maltractament als animals”, explica Javier Gil. “Sent Mislata una ciutat sensible cap als animals i sobre el tracte que han de rebre a més que este tipus d’espectacle ens omple de vergonya i indignació, ja que són contraris a la tendència evolutiva que estan demostrant la resta de països civilitzats, s’han d’eliminar”, conclou Gil.

Així doncs, Compromís fa una crida a fomentar des del consistori els valors de respecte cap a la natura i els éssers vius, la cura del medi ambient en tots els seus vessants, l’educació basada en el respecte, la convivència i la representativitat en la societat i que estos espectacles no estan en concordança amb els valors abans esmentats i contribueixen a fomentar una educació contrària al respecte a la vida en totes les seues formes i expressions, fomentant la reificació dels animals i per tant es donen les indicacions addients per no concedir els permisos corresponents per a la realització de tant denigrant espectacle.