Un dels punts destacats en el programa electoral de Compromís per Mislata és la implantació de escoletes infantils de 0 a 3 anys en el nostre municipi. Es tracta d’una infraestructura necessària per a aconseguir la conciliació laboral i familiar de mislaters i mislateres, sent el nostre municipi l’únic de la comarca que no compta amb esta infraestructura de caràcter públic. Per a açò, des del col·lectiu local, s’ha presentat una moció amb la finalitat de que siga aprovada en ple i la nostra població puga comptar amb este servei públic.

El regidor de Compromís per Mislata, Javier Gil, considera “inadmissible que els veïns i veïnes de Mislata passen un minut més sense esta infraestructura que ens fa estar molts passos enrere de la resta de les poblacions veïnes”. El regidor qui ha registrat esta moció “considera una regressió inadmissible la nova orientació d’este consistori a defensar electoralment la proposta de creació d’escoles infantils municipals i deixar-les fora en els plans educatius que aprova considerant l’atenció als xiquets ja les xiquetes de 0-3 anys des de la perspectiva merament assistencial, com hem comprovat estos dies”, finalitza Gil.

Compromís per Mislata proposa la implantació de les escoles infantils gradualment, amb la col·laboració dels tècnics municipals, associacions de pares i mares, així com els centres educatius. En este sentit, insta a la renovació del Pla Local de la Infància i Adolescència.

Des del col·lectiu local de Compromís valorem les iniciatives com les escoles d’estiu, però considerem que estes accions no han de ser puntuals i s’han d’estendre des de la primera infància, tal com recomana l’Informe de la UNESCO de la Comissió Internacional sobre l’Educació per al Segle XXI.