No tancaré cap col·legi ni cap hospital per a mantenir RTVV”, eixes van ser les promeses que més prompte s’ha encarregat d’incomplir un President Autonòmic, en este cas, Alberto Fabra. Sembla ser que va a ser el nostre municipi, Mislata, un dels primers a experimentar la set retalladora del president del Partit Popular, qui té un grup de consellers que no sap justificar més que amb soliloquis i jocs de paraules l’eliminació de línies educatives en els CEIP Mestre Serrano i Almassil.

Davant la pregunta del diputat de Compromis en Els Corts, Josep Mª Panella, sobre el tancament de les unitats educatives en el municipi, la resposta de la consellera Català no deixa de ser més que sorprenent, denotant una falta de coneixement sobre l’actual situació en el municipi, tal vegada mal informada per un Partit Popular de Mislata en caiguda lliure.

Davant les preguntes del diputat Panella la senyora Català va respondre:

“Després de la realització de la planificació educativa i una vegada detectades les necessitats en concepte d’unitats educatives, es determinen les actuacions que s’han d’executar en consonància amb la normativa vigent i es porta a terme un anàlisi continu i individualitzat”.

Eixes són les respostes de l’actual govern valencià davant una situació de retallades que inquieta a la comunitat educativa de Mislata. Unes respostes vagues davant l’eliminació d’unitats educatives en un municipi que es troba en desavantatge pel que fa a la resta dels pobles d’al voltant, en el que a nombres de centres educatius es refereix. Un abandó propiciat per anys de desgovern del PP i el PSOE que no han dotat a Mislata d’uns vímets educatius que col·laboren a reduir la massificació a les aules.

Davant esta situació, Compromís per Mislata seguirà del costat dels pares i mares de Mislata en la seua lluita perquè els seus fills tinguen una educació digna, de qualitat, pública i conformement a llei pel que fa a l’elaboració de linees en valencià. No volem més respostes buides de gent buida que no coneix la situació real dels veïns i veïnes de Mislata.