L’agrupació local ha recollit entre els veïns les seues propostes per a millorar la vila

Un any més, el col·lectiu local de Compromís per Mislata ha recollit les diferents necessitats que té el nostre municipi a nivell de serveis, infraestructures i instal·lacions públiques per tal que el nostre grup parlamentari en Les Corts Valencianes les presente i que es tinguen en consideració pel govern del Partit Popular als Pressupostos autonòmics, pendents d’aprovar en breu.
Desgraciadament moltes d’estes esmenes es repeteixen any rere any demostrant que al Partit Popular no li preocupa el que succeeix a Mislata. Les seues ocupacions van més enllà, passen pels imputats que tenen a Les Corts i als Ajuntaments, del qual Mislata no podia ser una excepció. Fa no res s’ha conegut que dos regidors del PP han sigut imputats per pagar presumptament obres que no es van fer. Una vegada més es demostra el despropòsit i la manca de govern a la Generalitat i oposició a l’Ajuntament.
Ara bé, estes són les nostres esmenes al pressupost amb les que hem estat treballant per a que la veu de Mislata es senta a Les Corts:
Desgraciadament les reivindicacions dels veïns tornen a ser al voltant del tema de la salut, en concret l’Hospital Militar Vázquez Bernabeu. Estem igual que fa un any, quan es va fer la darrera manifestació. A l’ajuntament no s’ha fet res per reivindicar les mancances que patim els veïns passant de ser el seu punt més important al programa a passar a l’oblit més absolut. Així que portarem a discussió les següents esmenes: Compliment dels acords sanitaris que doten de serveis i personal mèdic i tècnic al centre que serà de referència per a la població i Retornament de l’atenció d’urgències als centres d’atenció primària.
Pel que fa a Educació, seguim tenint barracons als nostres centres educatius massificats i les famílies que encara tenen treball, no poden conciliar la vida laboral i familiar, sent el CEIP Mestre Serrano una senyera en este aspecte ja que duu més de 25 anys amb barracons. Així que portarem a discussió les següents esmenes:Creació d’un nou centre d’educació primària i secundària que acabe amb la massificació dels centres públics, Eliminació dels barracons del col·legi públic Mestre Serrà i construcció d’aules en condicions, Creació de les escoletes infantils necessàries per atendre la població de 0 a 3 anys de la Vila, Creació d’una sucursal de l’escola Oficial d’Idiomes a la Vila.
En les Infraestructures, cal fer palès els problemes que mantenim d’accessibilitat i mobilitat en el municipi. Hem d’acabar amb anacronismes urbanístics i finalitzar les obres previstes en la localitat. Així mateix, s’ha de solucionar el problema generat pel PP de València amb l’eliminació de les línies de l’EMT i sol·licitar els pagaments que es deuen a Mislata pel Pla Confiança que ascendeixen a gairebé 4 milions d’euros, un 10% del deute total de la Vila. Així que portarem a discussió les següents esmenes:Creació d’un vial per a vianants i ciclistes d’accessos en la V-30 entre Mislata, Xirivella, Quart de Poblet i València per evitar la perillositat que ja ha significat diferents accidents, Creació d’una Xarxa Metropolitana de Transport Públic per tal d’agarantir la comunicació intra i intercomarcal, i evitar d’esta manera xantatges com els darrers dels línies d’EMT cap a les poblacions limitants a València; Creació d’una Xarxa de Lloguer de Bicicletes Pública i Metropolitana, per tal de connectar totes els poblacions de l’àrea que disposen del servei i abastir aquelles que encara no la tenen;Creació de la Variant Ronda Nord cap a Mestre Rodrigo, que evite el transit rodat pel centre de la població;Desenvolupament i pagament de les Obres del Pla Confiança pendents; Recuperació dels camins de l’horta (Carrer lateral del Bioparc), d’accés a València, totalment abandonats; i per últim Habilitació d’un accés a la població de Mislata al Bioparc.
Pel que fa a les Polítiques Socials, en temps de crisi no podem restar ni un euro de les polítiques socials. A Mislata tenim dos centres dedicats a les persones que més ho necessiten fent-se malbé, sense ocupació ni servei. Una pèrdua social importantíssima per la vila.Així que portarem a discussió les següents esmenes:Finalització del Centre de Dia (carrer Felipe Bellver) i la seua posada en marxai Finalització del Centre Ocupacional i posada en marxa.
Compromís compleix així amb les respostes a les demandes ciutadanes que exigeixen millorar Mislata.