Salvaguardar les entitats culturals autòctones així com la llengua pròpia al temps que la historia i els monuments resulta fonamental
A Compromís entenem que el valencianisme polític ha superat amb esta coalició les dificultats del pasat el que implica una aposta en positiu per defensar els trets propis d’identitat convivint amb respecte mutu i plenament amb tot tipus llengües i cultures. Amb estos valors sense complexos és fàcil per tant determinar actuacions que determinen la nostra cohesió com a poble.
Per al candidat a l’Alcaldia Carles Muñoz Soria El camí de retorn a la riquesa econòmica, lingüística, educativa, cultural, esportiva, i en qualsevol àmbit de la nostra vida personal i col·lectiva, necessita d’un referent polític que no renúncia a allò que ens unix, a les nostres senyes d’identitat i al nostre teixit econòmic productiu d’empreses que creen llocs de treball i persones i institucions més dignes i millors. Per això i amb la perspectiva de descobrir cada dia la força que tenim per tal d’assolir nous reptes s’ha de treballar en esta defensa.
S’ha de defensar la educació pública de qualitat realitzant els esforços necessaris que impliquen a professorat, professionals alumnat i mares i pares en reduir el fracàs escolar. Oferir estudis en idiomes. Garantir la normalització lingüística i l’ensenyament en valencià, i educar en valors d’igualtat i respecte. És fonamental Implementar el teatre local i recuperar el cinema tot i creant un d’estiu.
En este sentit Muñoz Soria indica que si la llengua és important no ho són menys les eines que faciliten el seu ús. Tanmateix la cultura autòctona i totes aquelles entitats que lluiten per protegir-la, així com la historia i els monuments locals es mereixen una oportunitat que des de Compromís estem disposats a donar.
Gabinet de Premsa
Compromís per Mislata