He tingut l’oportunitat, com a membre de l’Associació de Comerciants i Empresaris de Mislata, d’estar present als esmorzars de treball organitzats per ACEM amb els candidats a l’Alcaldia de Mislata per part dels grups polítics amb representació en el consistori. Es tractava de la presentació per els ponents de les seues propostes en matèria de Promoció Econòmica (Comerç i Indústria), moderant els actes el periodista del Levante-emv, Voro Contreras.
Com saben els presents als tres actes celebrats, no vaig intervindre donada la meua condició de candidat a l’alcaldia de Mislata per la Coalició Compromís, però sí que m’agradaria aprofitar esta oportunitat per dirigir-me al sector al qual representa ACEM i a tots i totes els ciutadans/ciutadanes de Mislata relacionats amb el sector comercial i/o industrial.
En primer lloc felicitar a Salvador Carrión, president de l’Associació d’Empresaris i Comerciants, per la iniciativa i animar-los a continuar treballant en la defensa d’un millor comerç al nostre poble.
Compromís per Mislata proposa en matèria de Comerç i Indústria els següents punts:
1-     Reduir un 50% la Taxa de sol.licitud de la llicència d’obertura. A la ciutat de València són gratuites i als pobles del nostre voltant molt més barates que a Mislata.
2-     Destinar places en rotació als parking de País Valencià, Príncep d’Astúries i Músic Ibars, donant a tots els comerços de Mislata tickets per estacionar durant 45 minuts (a canvi de realitzar compres justificables en el seu comerç). Eixes places de rotació seràn llogades per la nit als veïns residents dels parkings. Horari de 9 a 21h. per al comerç i de 21 a 9h. per als residents.
3-     Crear un programa de ràdio a Canal 25 ràdio on puguen intervindre els titulars dels comerços per parlar del seu establimet/empresa i publicitar-la.
4-     Afavorir les zones de Mislata més deprimides. L’Avinguda de Gregori Gea i adjacents no necessiten cap mesura per estimular-les, és precissament allà on hi ha menys activitat comercial on cal incidir més i millor.
5-     Dotar dignament a l’Associació de Comerciants i empresaris de mitjans i avaluar totes les seues propostes mitjançant reunions amb la regidoria de comerç/indústria.
6-     Crear una pàgina web amb tot el cens d’activitats registrades al municipi i publicitar-les adequadament per tal de que qualsevol persona puga de manera ràpida i còmoda saber on hi ha un establiment o empresa on trobar el producte o servei que necessite.
7-     Prestar un servei de SMS per oferir ofertes i publicitar comerços de nova creació així com els que ja estàn en funcionament.
8-     Fer de l’Ajuntament una institució al servei d’aquells que creen ocupació i riquesa per a les persones i fan que Mislata siga més atractiva i oferisca uns serveis millors i de més qualitat.
9-     Potenciar el comerç de Qualitat. No permetre la venda  ocupant la via pública  (les voreres) a empreses com Repsol o companyies de telecomunicacions, que ho fan situant-se en llocs estratègics a un cost molt baix. Les activitats s’han de realitzar en locals comercials i mai al mig del carrer.
10- Potenciar qualsevol tipus de fira que potencie i publicite el nostre comerç, facilitant preus adsequibles per a les empreses del municipi.
11- Potenciar el Mercat Tradicional del carrer Fernando Sastre on hi ha sempre un producte de primeríssima qualitat.
12- Que l’Ajuntament, com a l’empresa més gran i important del municipi, tinga com a principals proveedors, acomplint la llei de contractes de les administracions públiques, a empreses de Mislata.
13- Prioritzar politiques d’ocupació comercial, donat que no tenim polígon industrial.
14- Desenvolupar el Pla d’Actuació Comercial i l’Agència de Desenvolupament Local, així com la AFIC (Agència per al Foment d’Iniciatives Comercials).
Compromís, per tant, té com a eix principal de la seua actuació fer de Mislata un poble millor. I això mai serà possible sense el seu comerç.
Carles Muñoz Soria.
Candidat a l’Alcaldia per la Coalició Compromís.