L’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) ha presentat un document de propostes per a les eleccions autonòmiques i municipals del 22 de maig. El seu president, Vicente Boluda, considera que les mesures que proposa són necessàries per a eixir de la crisi en que ens trobem. I entre eixes propostes es troben 1.-l’Eliminació de les diputacions provincials (quatre nivells d’administració són insostenibles). 2.- Austeritat front al “despilfarro” (ja poden imaginar a tot el que es refereix). 3.- Ajustar els pressupostos als ingressos reals. 4.- Pagar als proveïdors en els terminis legalment establerts i no gastar més del que s’ingresa. 5.- Reciprocitat en les emissions de TV3 i de Canal 9. 5.- El corredor mediterrani, i algunes altres.
Des de COMPROMÍS PER MISLATA, estem d’acord en estes mesures que propasa el president d’AVE, i és per això que considerem que el PP ha de començar a actuar en conseqüència atenent a les peticions dels agents socials, en este cas del empresaris.
En este sentit denunciem la pèssima gestió econòmica feta pel govern popular al si de la Generalitat Valenciana, que ens ha dut a unes taxes d’atur de les més altes i vergonyoses de tota Espanya. Es urgent avançar cap a l’objectiu d’una economia al servei d’una societat més competitiva, cohesionada i equitativa.
Segons Muñoz Soria en el cas de Mislata hem de construir sobre la base real del teixit productiu que tenim: EL COMERÇ. No tenim Turisme, per tant que pintava el Sr. Corredera. a Madrid en FITUR? A Mislata necessitem propostes que possibiliten una acceleració significativa de l’activitat econòmica, sense la qual no hi haurà creació neta d’ocupació, política adequada que la regidoria de promoció econòmica, de la sra. Ligia no ha fet. Un dels principals problemes per tal d’avançar és que tant les empreses como les entitats financeres, les famílies i el sector públic, estan fent un esforç per desendeutar-se i això frena els plans de despesa i d’inversió, per tant no és creïble Sr. Vicente Garcia i Sr. Corredera que en la 2ª campanya de venda d’aparcaments s’indique FINANCIACIÓN GARANTIZADA. Ja que el partit popular No pot garantir cap finançament per part dels bancs a ningú, i per a  mostra ahí estan les places dels pàrkings buides i els veïns patint per trobar on deixar els seus cotxes.
Per al candidat a l’Alcaldia per Compromís ens cal confiança i un marc institucional que done expectatives de rendibilitat econòmiques lo suficientment elevades per a que es torne a crear ocupació, i això també és obligació dels Ajuntaments. Sense recuperació de la confiança no hi haurà ni reactivació ni creixement sostingut.
COMPROMÍS per Mislata entén que els agents polítics i socials han de treballar en el terreny econòmic per trobar el millor equilibri entre l’equitat i l’eficiència, i per això és indispensable el treball conjunt amb l’Associació de Comerciants i Empresaris de Mislata (ACEM), que genere la creació de llocs de treball i l’Ajuda al Comerç i a les empreses de Mislata.
Gabinet de Premsa
Compromís per Mislata